سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
روحانی طرح هجرت روستای نوار

حوزه/ روحانی طرح هجرت روستای نوار با اشاره به اینکه قرار است روستای نوار در عرصه تولید لباس در سراسر کشور به یک الگو تبدیل شود، گفت: اقدامات اولیه برای تحقق این مسئله که زمینه ساز اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر از اهالی روستا خواهد بود، صورت گرفته، اما متاسفانه شیوع کرونا تا حدودی ما را از برنامه‌ها عقب انداخت.

حجت الاسلام مهدی منصوری سپهر، روحانی طرح هجرت روستای نوار از توابع شهرستان رزن، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستا محل تبلیغ خود، اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلات وآسیب‌های اجتماعی که مردم این منطقه درگیر آن هستند، بحث اعتیاد است که انجام اقدامات در راستای مقابله با آن بسیار ضروری می‌باشد.

وی افزود: در اولین گام بر آن شدیم تا با استفاده از ظرفیت خیرین و بزرگان این منطقه و همراهی کمیته امداد و بهزیستی، برخی از افرادی که گرفتار این بلای خانمان سوز بودند را با معرفی به کمپ و پرداخت کامل هزینه‌ها، نجات دهیم.

روحانی طرح هجرت روستای نوار با بیان اینکه البته پس از ترک اعتیاد نیز حمایت از این افراد ادامه خواهد داشت، گفت: پس از بیرون آمدن از کمپ، وام‌های اشتغال برای این افراد در نظر گرفته شده تا تمام راه‌هایی که امکان دارد دوباره فرد به سمت این مشکلات برود را مسدود کنیم.

روحانی طرح هجرت روستای نوار پای کار رفع مشکلات اهالی روستا

وی با اشاره به راه اندازی مرکز نیکوکاری در روستای نوار، یادآور شد: مرکز نیکوکاری، تحت عنوان امداد ولایت با مجوز رسمی در روستا احداث شد و با جذب سرمایه از خیرین توانسته‌ایم در مناسبت‌ها و ایام مختلف بسته‌های معیشتی را در بین اهالی روستا تقسیم کنیم.

حجت الاسلام منصوری سپهر با بیان اینکه اهالی روستا همراهی خوبی در برپایی مراسم‌های مذهبی دارند، اظهار داشت:  قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا علاوه بر مراسم‌هایی که در مناسبت‌های مختلف در تمام طول سال برگزار می‌شد، با حضور پر شور  مردم روستا هر شب مراسمی در مسجد  برگزار می‌شد.

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت اقتصاد روستا پرداخت و گفت: پس از آنکه یکی از اهالی اقدام به خشک کردن میوه برای فروش کرد، در جهت امر بازاریابی به کمک او رفتیم و بحمدالله در مساله فروش محصولات شاهد رونق در این کار بودیم.

این مبلّغ دینی با اشاره به اینکه قرار است روستای نوار در عرصه تولید لباس در سراسر کشور به یک الگو تبدیل شود، یادآور شد: اقدامات اولیه برای تحقق این مسئله صورت گرفته، اما متاسفانه شیوع کرونا تا حدودی ما را از برنامه‌ها عقب انداخت و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی خط تولید لباس، زمینه ساز اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر از اهالی روستا خواهد بود، مطرح کرد: صحبت‌های اولیه برای محل واحد تولیدی انجام شده و به دنبال آن هستیم تا هرچه سریعتر با فراهم شدن شرایط این مهم را به سرانجام برسانیم.

روحانی طرح هجرت روستای نوار پای کار رفع مشکلات اهالی روستا

روحانی طرح هجرت روستای نوار در ادامه به فعالیت‌های خود در ایام کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: از روز اول شیوع کرونا، نه تنها در روستای نوار که در شهرستان رزن، کارهای مربوط به تغسیل و تدفین تمام افرادی که متاسفانه به دلیل این بیماری از دست داده‌ایم،  توسط روحانیون و مبلغان به صورت کامل انجام شده است.

وی با بیان اینکه پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، تا به حال در هشت نوبت اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان روستا کرده‌ایم، عنوان کرد: همچنین در اقدامی دیگر با شناسایی افراد نیازمند روستا، هزینه یک سال خرید نان خانواده‌های نیازمند به نانوایی روستا پرداخت شده تا کسی در روستای نوار شب سر گرسنه بر بالین نگذارد، البته لازم به ذکر است که این کار به صورت مخفیانه و بدون آنکه کسی متوجه شود اجرا شده و می‌شود.

روحانی طرح هجرت روستای نوار پای کار رفع مشکلات اهالی روستا

گفتنی است، روستای نوار در ۱۲ کیلومتری شهرستان رزن قرار دارد که زادگاه علمای بزرگی همچون آیت الله محی الدین انواری و شیخ ابوالفضل رزاقی بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    برگام🤣