جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست خبری مدیر حوزه علمیه استان یزد

مدیر حوزه علمیه استان یزد در نشست خبری در مورد عملکرد حوزه علمیه استان و شرایط ثبت نام حوزه های علمیه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، امروز در نشست خبری با خبرنگاران، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که بتوان از فرصت بندگی در این ماه عزیز استفاده نمود.

وی ادامه داد: روزه دار واقعی ضمن اجتناب از خوردن و آشامیدن باید ظاهر و تمامی جوارحش نیز روزه باشد و از هرگونه معصیت و گناه دوری کند و حتی افرادی که عذری دارند نیز باید در این ماه خدا، حرمت نگه داشته و در ملأعام روزه خواری صورت نگیرد.  

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر طلبه در استان دارای پرونده تحصیلی بوده و در مدارس علمیه استان در حال تحصیل هستند و هم چنین ۱۲۰ نفر از اساتید در حال تدریس هستند.

وی در مورد رشته های تخصصی که در استان فعالیت دارند، گفت: رشته های تخصصی تفسیر، حقوق و قضا، مهدویت، کلام امامیه، امامت و مشاوره در سطح دو و سه مشغول به فعالیت بوده و طلاب در این رشته های تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس بادامه داد: مرکز مشاوره حوزه علمیه استان یزد نیز در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده و در حال حاضر در دو شعبه و با ۱۴ استاد مشاور در بخش خواهران و برادران به صورت حضوری و تلفنی در حال خدمت رسانی به مردم هست.

وی با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی طلاب و روحانیون استان، گفت: حدود ۵۰۰ طلبه در قالب ۱۴ گروه جهادی و در مواقع مختلف به مردم خدمت می کنند که از جمله آن ها، کمک به مردم سیل زده پلدختر، گندزدایی معابر و اماکن، حضور در بیمارستان ها ، تغسل اموات کرونایی می باشد.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به زمان ثبت نام حوزه های علمیه، اعلام کرد: پذیرش حوزه های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از اسفند سال گذشته شروع شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و آزمون کتبی ورودی در تاریخ ۱۸ تیرماه و متناسب با شرایط به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در مورد شرایط ثبت نام حوزه های علمیه، اظهار کرد: پذیرش حوزه از سه مقطع سیکل، دیپلم و بالاتر از دیپلم می باشد که داوطلبین جهت آشنایی با شرایط ثبت نام و دریافت دفترچه راهنمای پذیرش می توانند به سایت پذیرش حوزه های علمیه و سایت مدیریت حوزه علمیه استان یزد  مراجعه نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پایان مهم ترین دغدغه را تربیت نیروی مستعد برای سربازی امام زمان (عج) و در نتیجه هدایت مردم دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha