جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کلاس درس دانش آموزان

حوزه/ مسئول کمیته حذب حوزه علمیه همدان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با گروه‌هایی که ارتباط مستقیم با دانش آموزان دارند، مطرح کرد: محور اصلی در این جلسات، آشنایی افراد با طرحی تحت عنوان "شرح" بود، که خلاصه شده سه کلمه، شناسایی، راهنمایی و حمایت از دانش آموزان مستعد برای حضور در مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان هر ساله در بازه زمانی معینی، حوزه‌های علمیه سراسر کشور اقدام به پذیرش طلبه از میان داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در سطوح مختلف می‌کنند.

این پذیرش که در سه سطح گروه‌های ۱ و ۲ و ۳ انجام می‌شود، در آن داوطلبان با توجه به مدارک و شرایط اختصاصی هر سطح، می‌توانند برای ادامه تحصیل ثبت نام کنند.

در سال تحصیلی جدید، ثبت نام بصورت یکپارچه و تنها از طریق مرکز سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه یا همان سامانه نجاح می‌باشد، اما فرآیند آشنایی جامعه هدف در هر استان و مرکز با مراکز دیگر متفاوت است، خصوصا در سال تحصیلی گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل بود و به نحوی ارتباط بین حوزه با مدارس و دانش آموزان در ظاهر کم‌تر از سنوات گذشته بوده است.

از این رو با حجت الاسلام علیرضا یوسفی مسئول کمیته جذب حوزه علمیه استان همدان هم‌کلام شدیم تا با آخرین اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته آشنا شویم.

شناسایی، راهنمایی و حمایت از دانش آموزان علاقمند به حوزه، مهمترین دستورکار کمیته جذب حوزه همدان

مسئول کمیته جذب حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با بیان اینکه امسال با شرایط خاصی به دلیل شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم، اظهار داشت: جامعه هدف اصلی در امر جذب، آموزش و پرورش و دانش آموزان است که متاسفانه تا حدودی از این ظرفیت امسال محروم بوده‌ایم. بنابراین از آنجایی که آموزش‌های مدارس در بستر فضای مجازی دنبال می‌شد، برآن شدیم تا با استفاده از این ظرفیت و ایجاد کارگروه تولید محتوا در فضای مجازی، مطالب مورد نیاز در خصوص آشنایی دانش آموزان با حوزه را در آن منتشر کنیم.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به برگزاری چندین جلسه با گروه‌های مختلفی که ارتباط مستقیمی با دانش آموزان دارند، مطرح کرد: محور اصلی در این جلسات آشنایی افراد با طرحی تحت عنوان "شرح" بود، که خلاصه شده سه کلمه، شناسایی، راهنمایی و حمایت است.

وی با بیان اینکه در کنار آموزش و پرورش و معلمان پرورشی، فرماندهان سپاه و فرماندهان پایگاه‌های بسیج، دهیاران، مبلغان طرح هجرت و روحانیون مستقر از دیگر گروه‌های هدف کمتیه جذب در این مدت بوده‌اند، خاطر نشان کرد: در جلساتی حضوری با تمامی این گروه‌ها به تبیین "شرح" پرداختیم تا ضمن شناسایی دانش آموزان مستعد، آنها را برای ورود به حوزه راهنمایی کنند و تا رسیدن به نتیجه مورد نظر زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان تصریح کرد: گاهی اوقات دانش آموزی در رشته‌هایی همچون قرائت و یا حفظ قرآن دارای مقام‌های برتری است و یا علاقمند به مباحث دینی و تبلیغی است، که این گروه‌ها ضمن شناسایی این افراد، تبدیل به رابطی بین خود فرد و خانواده او با حوزه خواهند شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه آشنایی با حوزه در مصلی نماز جمعه همدان، گفت: با حضور تعدادی از طلاب هر هفته در نماز جمعه همدان غرفه‌ای با هدف آشنایی خانواده‌ها با حوزه علمیه و اهمیت حضور طلاب در سطح جامعه دایر شده است که در دیگر شهرستان‌های استان نیز پیگیر اجرای این طرح هستیم.

مسئول کمیته جذب حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه درب حوزه به روی همه جوانان و علاقمندان به حوزه علمیه همیشه باز است، گفت: در جلساتی که با مسئولان حلقات صالحین و پایگاه‌های بسیح همدان داشته‌ایم مقرر شد تا در کنار تبیین "شرح" توسط مربیان، طلاب به صورت حضوری در جلسات صالحین حاضر شوند و یا برای آشنایی بیشتر و ایجاد ارتباط صمیمی‌تر، جلسات صالحین در داخل حوزه برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: علاقمند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با محیط حوزه در کانال کمیته جذب در پیام رسان ایتا با شناسه mahdi_yavaran۳۱۳_۳۱۳ عضو شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha