یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن محمدی ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: هیئات مذهبی  در یک برهه‌هایی مثل دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارایی بزرگی هم از خود نشان داده  است و نوحه خوانی ها و روضه خوانی ها در دوران ستم شاهی انقلاب را به حرکت در آورد و بعدها در جنگ تحمیلی در حضور در جبهه ها، روحیه دادن به رزمندگان و پیروزی بر دشمن نقش اساسی ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی امروز در جمع فعالین هیئات مذهبی محله کشتارگاه که در مسجد امام حسن (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: هیئت مذهبی بزرگترین و قدیمی ترین تشکل در تاریخ شیعه است و هیئت را اصحاب ائمّه تشکیل دادند و شروع کردند؛ بعد از حادثه‌ی کربلا دُور هم جمع میشدند و برای اهل بیت روضه خوانی می کردند.

وی اضافه کرد: تاریخچه هیئت به زمان حضرات معصومین(ع) بر میگردد و در تاریخ تشیّع در طول تاریخ ادامه پیدا کرده و تا زمان ما رسیده است در یک برهه‌هایی مثل دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کارایی بزرگی هم از خود نشان داده است و نوحه خوانی ها و روضه خوانی ها در دوران ستم شاهی انقلاب را به حرکت در آورد و بعدها در جنگ تحمیلی در حضور در جبهه ها، روحیه دادن به رزمندگان و پیروزی بر دشمن نقش اساسی ایفا کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: نقش هیئات مذهبی در تقویت باورهای مردم، حرکت مردم در مسیر انقلاب بی بدیل است و رهبر انقلاب برای هیئت در تراز انقلاب اسلامی شاخصه هایی نظیر عقلانیت، عاطفه و حماسه را عنوان می کنند و یکی از مهم ترین علل بقای هیئات مذهبی این سه شاخصه هستند.

وی افزود: هیئت های مذهبی همیشه در طول تاریخ به رسالت خود عمل کرده اند و اگر در هیئتی آگاهی و شاخصه های فوق نباشد ضربه ای اساسی به پیکره شیعه وارد خواهد کرد و امروز می بینیم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، با راه اندازی شیعه انگلیسی در جهت همین هدف حرکت می کنند که این سه شاخصه را از هیئت بگیرند و آن را به یک مجموعه خنثی اما خطرناک تبدیل کنند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که هیئت یک مدرسه و مکتب است، گفت: باید به هیئت به عنوان یک مکتب پویا و فعال نگاه کنیم و داشتن علم و آگاهی از دیگر شاخصه های فعالین هیئات مذهبی است.

وی با اشاره به این که هیئات مذهبی در ایجاد انقلاب و استمرار آن نقش راهبردی داشتند، افزود: اولین شهید را برای انقلاب اسلامی هیئات مذهبی تقدیم کردند و این که حضرت فرموده است محبت اهل بیت و حب امام حسین(ع) در دل مؤمنین وجود دارد و هر روز شعله ور می شود، به دلیل داشتن شاخصه هایی هم چون شور و شعور و عقلانیت در مکتب شیعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه اضافه کرد: شهدای هسته ای، مدافعین حرم و مدافعین وطن و... بالاترین افتخارشان هیئتی بودن است و باید زمینه هایی ایجاد شود تا در هیئات مذهبی افرادی هم چون سردار سلیمانی و شهید احمدی روشن ها تربیت شوند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت برگزاری برنامه های جذاب در دهه ولایت، گفت: باید هیئات مذهبی برای برنامه های غدیر و دهه امامت اهتمام جدی داشته باشند وتلاش شده است با دعوت از خیرین برنامه های جذابی در این مدت تدارک دیده شود و از طلاب و روحانیون خارجی برای روایت غرب، دعوت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha