شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نمازجمعه در وحدتیه

حوزه/ امام جمعه وحدتیه گفت: بومی شدن صنعت بسیار مهم و حساس هسته‌ای در کشورمان، نشان دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب گرایان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با گرامیداشت یاد شهید فخری زاده و دیگر شهدای هسته‌ای و تقدیر از تلاش‌های کارکنان صنعت هسته‌ای کشور به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان و دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بومی شدن صنعت بسیار مهم و حساس هسته‌ای در کشورمان، نشان دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب گرایانی است که درصدد تحقیر ملت ایران و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

وی با بیان اینکه صنعت هسته ای از جهات گوناگونی مایه عزت ملی ماست و در سطح بین الملل باعث اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌شود، افزود: صنعت هسته‌ای باعث آبرو بخشیدن به کشور از لحاظ پیشرفت و توانایی‌ها در عرصه فنی، اقتصادی، سلامت و بهداشت و بهتر شدن زندگی برای مردم است.

امام جمعه وحدتیه ادامه داد: این صنعت حساس از آنجا که در سطح بین‌المللی هم باعث ایجاد وزن سیاسی و گره‌گشایی برای کشور ما است، دارای اهمیت مضاعف است.

وی عنوان کرد: عملکرد مثبت دانشمندان هسته‌ای، باعث تزریق روحیه امید و اعتماد به نفس در ملت شده که از این لحاظ هم این صنعت مایه عزت آفرینی ملت است.

حجت الاسلام صمصامی بیان کرد: هر فرد ایرانی، جمهوری اسلامی، قوت و پیشرفت کشور را دوست دارد و لذا باید برای فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعت هسته‌ای اعتبار و اهمیت فوق العاده قائل شود.

وی درباره روز جهانی بیابان زدایی، ابراز کرد: در راستای بیابان زدایی، شهرداران و دهیاران مکلف به اجرای کمربند سبز در اطراف شهرها و روستاها شوند.

امام جمعه وحدتیه خاطرنشان کرد: بیابان زایی، دردی است که در طول سالیان اخیر به جان زمین افتاده و در حال بلعیدن همه زیبایی‌های آن است.

وی خاطرنشان کرد: ایران نیز به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که با این معضل روبرو است.

حجت الاسلام صمصامی یادآور شد: هر ساله بیش از ۱۲ میلیون هکتار از زمین در جهان به دلیل گسترش بیابان از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: کشور ما با ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت، بیشتر مناطق آن را اقلیم خشک و فرا خشک در برگرفته، در واقع محدوده بیابانی ایران ۳۲ میلیون هکتار است که ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن از کانون‌های بحرانی است.

امام جمعه وحدتیه، با اشاره به عوامل انسانی مؤثر در گسترش بیابان در کشور، اظهار کرد: کشاورزی، دامداری، بوته کنی، قطع جنگل‌ها، بهره برداری بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و خاک، سبب افزایش بیابان می‌شوند.

وی کمبود نیروی انسانی متخصص در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را از معضلات پیش روی بیابان زدایی دانست و عنوان کرد: مشکل دیگر اختصاص ناعادلانه بودجه به مناطق کشور است، مثلا اولویت در بودجه برای مناطق سیستان و بلوچستان است، در صورتی که نیاز بودجه‌ای برای طرح‌های بیابان زدایی در خوزستان خیلی بیشتر از دیگر مناطق است.

وی عنوان کرد: اصلاح روش‌های تأمین انرژی در مناطق مستعد بیابان زایی، بهبود وضعیت معیشت اقتصادی ساکنان بیابان، استفاده از فناوری‌های نوین و مناسب برای کشاورزی در بیابان، حفاظت از خاک، متعادل سازی در محیط‌های طبیعی، توسعه آبیاری‌های مصنوعی و ایجاد کمربندهای سبز در حاشیه شهرها و روستاها خصوصاً توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و یاری گرفتن از گروه‌های جهادی و عموم مردم و جوانان از راهکارهای مقابله با بیابان زایی و گسترش بیابان‌ها است.

حجت الاسلام صمصامی، با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰، یادآور شد: در ابتدای انقلاب اسلامی بعضی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، هنری جهت گسترش ارزش‌ها و احکام اسلامی تأسیس شدند که در زمانه خود هم تأثیر به‌سزائی در گسترش مبانی نظری اسلام در بین جوانان دهه ۶۰ داشتند.

وی عنوان کرد: با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، به نظر می‌رسد باید در اهداف این سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری تجدیدنظر کرد، چرا که خیلی از این سازمان‌ها و نهادها امروز از اهداف اولیه خود دور شده‌اند.

امام جمعه وحدتیه خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای با حضور آیت الله حسینی بوشهری در جمع نیروهای انقلابی شهرستان دشتستان، پیشنهاد دادیم که نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در مرکز برخی مشکلات را پیگیری کنند، از جمله دولت، بودجه فرهنگی تمامی سازمان‌ها و نهادها و حتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در یک حساب ویژه متمرکز نمایند و با باز تعریف اهداف برای این سازمان‌ها و نهادها به هر یک از این سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری یک یا چند هدف را واگذارد و به تناسب، بودجه اختصاص دهد و از طرفی در پایان هر دوره بررسی نماید که کدام نهاد و سازمان فرهنگی هنری، به اهداف خود رسیده است.

حجت الاسلام صمصامی یادآور شد: در این صورت است که تمامی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی هنری کشور خود را برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب موظف دانسته و جوابگو خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha