دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش بین‌المللی «علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره)

حوزه/ همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) در قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) دقایقی قبل با حضور اندیشمندانی از حوزه و دانشگاه در داخل و خارج از کشور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم آغاز شد.

بر اساس این گزارش: این همایش بین‌المللی در دو روز به صورت صبح و عصر با برگزاری کمیسیون های تخصصی در موضوعات مختلف ادامه پیدا خواهد کرد و عصر روز جمعه 26 خرداد به کار خود پایان خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح دبیر علمی همایش بین‌المللی «علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره)» گزارشی از روند همایش ارائه کرد.

 وی این همایش را اولین حلقه از سلسله همایش‌های علوم انسانی اسلامی در اندیشه معاصر معرفی کرد و افزود: آشنایی جامعه علمی داخل و خارج کشور با آراء و نظرات علامه مصباح یزدی، تولید منظومه فکری ایشان، گسترش و غنی سازی کمی و کیفی متون منابع در زمینه علوم انسانی اسلامی از اهداف برگزاری همایش است.

 حجت الاسلام و المسلمین  علی مصباح با تشکر از ۴۵ مرکز علمی داخلی و خارجی، دانشگاهی و حوزوی و برخی از مراکز رسانه‌ای که در برگزاری این همایش همکاری کرده‌اند، اظهار داشت: دیدگاه علما در زمینه‌های مختلف علوم انسانی اسلامی، مطالعه تطبیقی اندیشه‌های علامه مصباح با دیگر متفکران در حوزه علوم انسانی، تدوین و ارائه منظوفه فکری علامه در علوم انسانی اسلامی، انعکاس اندیشه‌های علامه و میزان تأثیرگذاری ایشان در سطح داخلی و بین المللی چهار محور کلی همایش است.

وی  علوم عقلی (فلسفه و کلام، دین، عرفان)، علوم نقلی (تفسیر و علوم قرآنی و تاریخ)، علوم رفتاری (روان شناسی، علوم تربیتی و اخلاق) و علوم اجتماعی (جامعه شناسی، مدیریت، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی) را چهار شاخه کمیته علمی و شورای تخصصی این همایش معرفی کرد.

 دبیر همایش برگزاری کرسی و نشست های علمی در داخل و خارج کشور، اخذ مجوز isc برای همایش، رونمایی از مجموعه چکیده‌های پذیرفته شده در همایش، انتشار برخی از  مقالات رسیده به همایش، برگزاری پیش همایش ملی و بین اللملی مرتبط با همایش، انجام ۴۴ جلسه مصاحبه علمی با شخصیت های علمی داخلی و خارجی، راه اندازی سایت و کانال مختص به همایش، تولید کلیپ های مرتبط و انتشار چهار شماره خبرنامه را از دیگر فعالیت های مرتبط با برگزاری همایش برشمرد و از همه افراد و نهادهایی که در برگزاری همایش نقش آفرین بودند تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha