چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ر

حوزه / امام جمعه قمصر، افزایش سن ازدواج را از مهمترین معضلات اجتماعی کشور دانست و گفت: یکی از علت‌های اصلی بالا رفتن سن ازدواج تعلل پدر و مادر هاست، بسیاری از بزرگترها، پدرها و مادرها قیامت برای ازدواج نکردن یا دیر ازدواج کردن جوانانشان باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلی این شهر، اظهار داشت: خوشا به حال کسانی که به دستورات دین توجه دارند، چون قطعا هیچ ضرری نکردند، اما کسانی که بی‌توجه به دستورات و احکام دین هستند، قیامت راه نجاتی نخواهند داشت.

امام جمعه قمصر، به پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری فرمودند اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، کاملا روشن شده تغییر و تحولات غیر قابل پیش بینی و سریع در جهان امروز نشان دهنده حرکت نظام بین الملل در این پیچ تاریخی است که شکسته شدن هیبت و هیمنه آمریکا از نشانه‌های بارز آن است.

حجت الاسلام کتابچی، افزود: شکست داعش با وجود تمام حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی، باقی ماندن بشار اسد، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، برقراری روابط ایران و عربستان، خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا و بلافاصله اقدام برای ائتلاف جدید با ایران و عربستان جهت تأمین امنیت خلیج فارس آن هم با هماهنگی چین و بدون توجه به آمریکا، همه اینها نشان از تغییر موازنه در دنیای امروز است.

وی یادآور شد: اتفاق بزرگ دیگری که تمام دنیا را در بهت و حیرت فرو برد و و رژیم منفور و کودک کش صهیونیستی را دچار سرگیجه کرد، رونمایی موشک فراصوت فتاح بود.

امام جمعه قمصر، تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع، به تهاجم را مهمترین پیامدهای رونمایی موشک فتاح عنوان کرد و گفت: سیاست بازدارندگی به این معناست که اگر کشوری به ما حمله کرد، توان دفاع از خود و پاسخ متقابل را داشته باشیم، اما تهاجم به این معناست که اگر ما حمله کنیم آیا آنها توان پاسخ دادن و دفاع را اشته باشند یا نه؟

حجت الاسلام کتابچی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی که ادعای قدرتمندترین نیروی نظامی منطقه غرب آسیا را دارد، توانایی دفاع در مقابل این موشک را ندارد و خواهیم دید که دیگر جرأت و جسارت تهدید حمله به ایران بزرگ را پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه آن دورانی که در شهرهای ما موشک بر سر زنان و بچه‌ها و پیران ما می‌ریختند و ما هیچ توان دفاع از خودمان نداشتیم، تمام شده، گفت: پیام دیگر موشک فتاح توان دستیابی ما به موشک‌های قاره پیماست، یعنی دیگر هیچ کشوری در هیچ جای دنیا توان حمله به این آب و خاک را ندارد.

حجت الاسلام کتابچی، شکل‌گیری یک زنجیره علمی و صنعتی در کشور را از دیگر پیامدهای رونمایی موشک فتاح دانست و اظهار کرد: پیام مهم دیگر به تمامی صنایع داخلی کشور از جمله صنعت خودرو سازی است که بیشترین حمایت‌ها هم از همین خودرو سازها شده است.

امام جمعه قمصر، به سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین اشاره کرد و یادآور شد: حضور همسر رئیس جمهور با یک حجاب عالی در این سفر و حتی مصاحبه اثرگذاری که رئیس جمهور با یکی از شبکه‌های تلویزیونی ونزوئلا داشت، از نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به جایگاه بالای زن حکایت دارد و اینکه هرگز حجاب مانعی برای پیشرفت زن مسلمان نبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام کتابچی ضمن گرامیداشت اول ماه ذی الحجه سالروز نورانی‌ترین ازدواج عالم، خاطرنشان کرد: تنها ازدواجی که در آن هم زن و هم شوهر، دارای بالاترین مقام عصمت بودند، ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) است.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه گاهی برای محاسبات زندگی خدا را در نظر نمی‌گیریم، خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم عالم خدایی ندارد یا اینکه خداوند نقشی در عالم ندارد و یا خدای ۲۰۰ سال پیش با خدای امسال فرق دارد.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه یکی از آن جاهایی که بعضی‌ها خدا را نادیده می‌گیرند، مساله ازدواج است، اظهار کرد: دستور ازدواج را خداوند به پدر و مادرها داده که پسر و دخترتان را به ازدواج در بیاورید، بنابراین پدر و مادرها نباید منتظر باشند تا جوان بیاید و بگوید زن می‌خواهم، اصلا این هم کار صحیحی نیست.

امام جمعه قمصر، افزایش سن ازدواج را از مهمترین معضلات اجتماعی کشور دانست و یادآور شد: یکی از علت‌های اصلی بالا رفتن سن ازدواج تعلل پدر و مادر هاست، بسیاری از بزرگترها، پدرها و مادرها قیامت برای ازدواج نکردن یا دیر ازدواج کردن جوانانشان باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام کتابچی، ازدواج را امری آسمانی و معنوی دانست و با بیان اینکه ازدواج معامله‌گری نیست، گفت: چرا بعضی‌ها عامل افزایش سن ازدواج را صرفا مشکلات اقتصادی می‌دانند؟ چون نگاهشان به ازدواج صحیح نیست.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه با کار فرهنگی و افزایش آگاهی و تغییر نگاه به امر بسیار مقدس و آسمانی ازدواج تا حد زیادی این مشکل حل خواهد شد، یادآور شد: کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی، سلب روح تقدس از ازدواج، کم‌رنگ شدن فرهنگ واسطه‌گری در ازدواج، سخت‌گیری در شرایط ازدواج، تفاخر، چشم‌وهم‌چشمی و به‌رخ کشیدن ثروت‌ها و اسراف و تشریفات زائد مهمترین عوامل افزایش سن ازدواج می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha