شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
ی

حوزه / امام جمعه بخش برزک ازدواج نکردن به بهانه  فقر را خلاف رویکرد توحیدی  دانست و گفت: کسانی که به بهانه فقر و تنگدستی ازدواج نمی‌کنند، یا صاحب فرزند نمی‌شوند یا جنین خود را سقط می‌کنند، بدانند که اینها خلاف رویکرد توحیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام تقی لطفی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برزک در مصلای این شهر، به دستاوردهای نظام اسلامی ایران طی ۴۵ سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، «ما نمی‌توانیم» را به «ما توانیم» تبدیل کرد.

امام جمعه بخش برزک، تصریح کرد: تاریخ این کشور شاهد است، زمانی نخست وزیر رژیم پهلوی صراحتا هماهنگ با بیگانگان گفت ایرانی یک لولهنگ نمی‌تواند بسازد و درست کند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف هستیم، تا جایی که دشمن به غلط ادعا می‌کند ایران دنبال ساخت بمب اتمی است.

حجت الاسلام لطفی، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، تشکیل خانواده را مقدمه و معبری برای فرزندآوری دانست و گفت: یکی از فلسفه‌های ازدواج در نظام احسن ازدیاد نسل و فرزندآوری است که متاسفانه در مقوله جمعیت، شرایط ما، فوق حساس و قرمز است.

امام جمعه بخش برزک، بر لزوم عزم جدی بیش از پیش دولتمردان در عمل به تعهدات و قوانین فرزندآوری و افزایش جمعیت جوان کشور تأکید کرد و یادآور شد: جامعه ایمانی و ایرانی نیز می‌بایست به جمعیت به عنوان یک عامل اقتدار و حیاتی عنایت داشته باشند.

امام جمعه بخش برزک، دولت و مردم را خمیر مایه اصلی برنامه‌ریزی در رشد جمعیت دانست و گفت: مردم می‌بایست با تقویت رویکرد توحیدی در افزایش جمعیت جوان، به نظام اسلامی ایران کمک کنند.

حجت الاسلام لطفی، اظهار کرد: در آیه ۳۲ سوره نور آمده است، «ۚ إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»، که در آن بعد از اینکه امر به ازدواج ‌می‌کند، تازه اگر زوجین فقیر باشند خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌کند.

امام جمعه بخش برزک، ازدواج نکردن به بهانه فقر را خلاف رویکرد توحیدی دانست و یادآور شد: کسانی که به بهانه فقر و تنگدستی ازدواج نمی‌کنند، یا صاحب فرزند نمی‌شوند یا جنین خود را سقط می‌کنند، بدانند که اینها خلاف رویکرد توحیدی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha