شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ما را سنگین کرد. امروز در جهان جزو کشورهای پیشرفته در فناوری و صنعت و هسته ای و دفاعی و نظامی و سایر ابعاد هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌ الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: رعایت تقوا، وصیت همه انبیاء الهی به امت‌های خود بوده است. تقوا همچون ترمز است و ماشین ترمز بریده در قعر دره‌ها سقوط می‌کند و سرنشینان آن از بین می‌روند.

وی افزود: تقوا سپر، سنگر و زره است. یاد خدا دل را زنده می دارد، انسان باتقوا کسی است که وقتی گشتی‌های شیطان سر راه بر او می‌گیرند با یاد خدا از خطر او در امان می‌مانند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: افرادی که اهل تقوا هستند و اهل غفلت نیستند، با خدا نفس می‌کشند و با خدا زندگی می‌کنند و همواره خود را به خدا وابسته می‌دانند. گشتی های شیطان به طور مرتب رصد می‌کنند تا ایمان افراد را غارت و او را بدبخت کنند. اما فردی که خدا را دارد هنگامی که مشاهده می‌کند شیاطین به سراغ او آمده اند خدا را به یاد می‌آورد و با یاد خداوند توطئه شیطان را از خود دور می‌کند.

وی ادامه داد: درخواست و تقاضا، نیاز تکوینی، فطری، حالی و غایی ما از خداوند این است که ما را به صراط مستقیم هدایت کند. صراط مستقیم همان دین، بندگی و کتاب خداست، همه این‌ها در وجود انسان کامل که امام نام دارد، تعبیه شده است.اما، خلیفه علی‌الاطلاق خداوند است‌. آفتاب بر همه جا می تابد، موجود زنده بدون نور آفتاب زنده نمی‌ماند و هر موجودی از انرژی و نور خورشید به مقدار لازم بهره می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آفتاب هدایت حق خلیفه الله است که خداوند اراده کرده همیشه در زمین باشد. فرد با تقوا زمانیکه صدای اذان و اقامه را می‌شوند، یعنی خدا صدایش می‌زند، اصلا نمی‌تواند در اول وقت نماز نخواند؛ هم حب و بغضش به امضای ولی امر رسیده و با جذبه او حرکت می‌کند.

وی افزود: صاحب دلی بود و با خراباتی‌ها مؤانست داشت و در قم زندگی می‌کرد ولی در هر فرصتی کنار مرقد امام رضا علیه السلام دیده می‌شد یکی از مأنوسان وی می‌گفت به ایشان گفتم چرا اینقدر مشهد می روی؟ گفت می روم به امام رضا می گویم آقا هوای ما را داشته باش؛ برخی امام زمان هوایشان را دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: زمین شوره زار و درخت خشکیده که از نور آفتاب بهره نمی برد، بنابراین باید زمینه دریافت الطاف الهی را داشته باشد، آدم با محبت اولیای الهی و با محبت خلیفه خدا و انسان کامل زندگی کند، نگاهش همواره به خداست؛ در قرآن آمده حواستان باشد که از صادقین فاصله نگیرید؛ این صادق مطلق همان معصوم است از ازل تا ابد وی صادق است و برای آنکه مردم گرفتار خطا نشوند باید با امام زمانشان باشد. لذا؛ معیت با امام زمان(ع) دستور قرآن است.

وی ادامه داد: در روز قیامت همه را با امامشان می شناسند آن‌هایی که امامشان نار است با نار محشور می شوند. در هر نمازی انسان باید از خدا بخواهد که از انسان کامل فاصله نگیرد و در همه شئون بندگی و در روشنگری‌ها و ردمقابله با طاغوت و استکبار مانند امامانش باشد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با توصیه به بندگان خوب خدا و همه امت توحیدی به ارتباط دائم با خدا، پرهیز از گناه، دل دادن به طاعت حق تعالی و دغدغه بندگی داشتن، تاکید کرد: تقوای الهی سبب اصلاح دنیا و آخرت است و خدا سعادت دنیوی هم در قرآن به متقیان داده است و گفته بی برکتی‌ها، نبودها و نکبت ها به دلیل بی‌تقوایی است. اگر امت اسلامی و جمعیت قرآنی سبک زندگی خود را با قرآن و طهارت تقویت کنند، خدا وعده مؤکد داده که برکات آسمانی و زمینی را به افراد با تقوا می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به گذر ماه ذی‌القعده تصریح کرد: ذی القعده ماه خاصی است و برای روزهای یکشنبه ذی القعده روز خاص توبه است، که به آن تأکید شده است و در روز قیامت خداوند متعال از انسان های توبه کننده راضی است.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و شهادت جواد الائمه در پایان ماه ذی القعده عنوان کرد: ایشان علم هدایت خاصه در میان شیعه است و اولین امامی است که در کودکی شامل ولایت خاصه شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسأله صنعت هسته‌ای و لزوم شکر این نعمت گفت: رهبر معظم انقلاب به کانون‌های حساس عزت ملی و اقتدار اسلامی توجه خاص دارند. برگزاری نمایشگاهی در حسینیه محل زندگی ایشان برای ارائه دستاوردهای هسته ای، نشان دهنده اهتمام ایشان به این موضوع است. چراکه ولی فقیه در زمان غیبت امام زمان، پیشرفت‌های هسته‌ای را عامل عزت می‌دانند و یک ساعت و نیم وقت می‌گذارند و از دستاوردهای این صنعت سرنوشت ساز بازدید می کنند.

وی افزود: ایشان سپس دانشمندان هسته‌ای را به حضور می‌پذیرند و با آن‌ها مطالب مهمی را مطرح می‌کنند. علت این است که فرآورده‌های هسته‌ای از نظر تنوع می تواند با جای جای زندگی ما مرتبط باشد که بخشی از آن‌ها را رهبر انقلاب در بیانات خود آوردند و هم صداوسیما و رسانه ملی در جهاد تبیین بخشی از این دستاوردها و آثار آن را برای مردم بیان کرده و اعتماد و اعتقاد مردم را تحکیم می‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه یکی از نتایج صنعت هسته‌ای، اکتشاف است، خاطرنشان کرد: ما در زیرزمین منابع نفتی و گازی داریم ولی اینکه بفهمیم در کجای کشور این منابع را داریم مهم است. یکی از دستاوردهای هسته‌ای این است که هواپیمایی داریم که با صنعت هسته‌ای ۱۵ کیلومتر زیر زمین را نشان می‌دهد که در کجا معادن و مخازن زیرزمینی داریم. امیدواریم با راه افتادن این ابزارهای جدید، وسیله رفاه مردم ما رو به توسعه باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگر آب شیرین کن است؛ به خصوص که ما در زمینه آب آشامیدنی مشکلات جدی در کشور داریم، صنعت هسته‌ای توانسته در بوشهر و برخی جاهای دیگر آب دریا را برای نوشیدن آماده کند؛ مسأله دیگر که در امور زندگی مردم مهم است، مسأله پزشکی است؛ صنعت هسته‌ای در زمینه‌های تشخیص و درمان سرمان و تولید دارو، ۵۰ فرآورده تاکنون به بازار ارائه کرده است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: صنعت هسته‌ای به کشور ما آبرو داد، چراکه در گذشته ما عقب نگه داشته شده بودیم و دانشمندان ما حق تحقیق نداشتند و از سوی دیگر ما را به گونه‌ای تحت سلطه خود داشتند که هیئت حاکمه و حتی دانشمندان می‌گفتند ما نمی توانیم؛ در سیاست هم می‌گفتند سیاست را چه به دینت؛ باید سیاست را به افراد بی دین و انحصارطلب و غارتگر بدهیم و دین دار هم برود در گوشه مسجد بنشیند ولی انقلاب اسلامی این تفکر سکولار و الحادی را به شناخت واقعی از دین و تبعیت از خدا و رسولش تبدیل کرد.

وی افزود: دین خدا دین تأمین سعادت دنیا و آخرت است و مسأله را حل کرد که باید حکومت در دست پاکان، عاملان و انسان‌های خداترس و حکیم باشد که هم دین شناس و هم مردم شناس باشد و دینی که شناخته را بتواند به عنوان خوراک جامعه به مردم تحویل دهد تا جامعه ما یک جامعه سعادت‌مند ظاهری و باطنی باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدامات استعمارگران در ایجاد جدایی بین علم و دین تصریح کرد: استعمارگران ۵۰۰ سال تبلیغات کردند که دین مانع علم است و دین و علم با هم ناسازگاری دارند. اما، انقلاب آمد و این نمازجمعه را در متن دانشگاه قرار داد تا اعلام کند که دیانت عین دانشوری است و دیانت با علم عجین است و جایی که دین نیست، علمش هم دینی نیست.

وی ادامه داد: اکثریت دانشمندان هسته‌ای ما بین ۳۰ تا ۳۵ سال هستند و همگی متدین و انقلابی‌اند و در بین آن‌ها چهره‌هایی که نمازشب‌خوان بودند مانند شهدای هسته ای، را هم داشتیم؛ یک مسئولی می‌گفت همه ۲۷ نفر دست اندرکار یکی از بخش‌های هسته‌ای نماز شب خوان هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ما را سنگین کرد. امروز در جهان جزو کشورهای پیشرفته در فناوری و صنعت و هسته ای و دفاعی و نظامی و سایر ابعاد هستیم و ابرقدرتیم که با ساخت موشک فتاح چهارمین قدرت نظامی هستیم، این آغاز پرش است و «باش تا صبح دولتش بدمد».

وی افزود: تبریک مقام معظم رهبری به جهاد اسلامی و رضایت از آمادگی گروه‌های مقاومت در مقابله با غاصبین صهیونیست و پیروزی در جنگ پنج‌روزه، برای همه مستضعفان و کسانی‌که روحیه مقابله با ظلم و ستم دارند جای مباهات و تبریک بود. تنها راه نجات فلسطین و پس‌گرفتن اراضی اشغالی، اقتدار روزافزون هسته‌های مقاومت است. به فضل الهی کرانه باختری روبه تسلیح عمومی است و شیوه صهیونیست‌ها این بود بترسانند ولی امروز خود آن‌ها هستند که می‌ترسند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به سبک زندگی امام خمینی (ره) و تعالیم رهبر انقلاب از شناخت شخصیت ایشان گفت: کسی مانند رهبر انقلاب از زندگی امام(ره) آگاه نبود، از همین رو بر ایمان و امید تأکید کرد. در دولت سیزدهم مشکلات و ناترازی‌هایی بود و هنوز هم مشکلاتی وجود دارد، بود. اما از روزی که رئیس جمهور جهادی و ولایت مدار ما پرچم جهاد را در دست گرفته و همواره از این سنگر به آن سنگر رفته و دیپلماسی همسایگی و سفرهای خارجی از جمله سفر به اندونزی و آمریکای لاتین که یک‌زمانی حیاط خلوت آمریکا بوده پیام‌های بسیاری داشت.

وی ادامه داد: وقتی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی وارد ونزوئلا شد، سرود «ای ایران» خوانده شد که نشان از احترام آنان به ملت و رئیس‌جمهور ما و خضوع آن دولت درباره کشور ماست.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه پول ملی در حال پیدا کردن اعتبارات جدید است، خاطرنشان کرد: بخشی از این مربوط به احیای کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل بود و دوم، از جانب دیپلماسی اقتصادی است که نتیجه سیاست دولت درباره همسایگان و سایر کشورهاست.

وی افزود: امروز عربستان و کشورهایی که با ما فاصله داشتند به این نتیجه رسیدند که ایران برای همسایه‌ها هم امنیت، عزت، قدرت است و با وجود پیوستن آن‌ها به ایران نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نداریم و عوامل بیگانه و خصوصا آمریکایی‌ها باید به این نتیجه رسیده باشند جایی در منطقه ندارند و باید هرچه زودتر گور خودشان را گم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha