یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اختتامیه همایش بین المللی علوم اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(ره)

حوزه/ آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک دیدبان با شجاعت در برابر لیبرال ها نظریه ولایت فقیه را مطرح و تبیین می کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر منوچهر محمدی، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمد تقی مصباح یزدی(ره) با اشاره به تسلط ایشان بر همه جهات علوم انسانی، ابراز داشت: آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک متفکر اسلامی خود را وقف اسلامی سازی علوم انسانی کرده است.

وی در ادامه افزود: آیت الله مصباح نظم فکری جدیدی در علوم انسانی ارایه کرد که گفتن واژه مکتب مصباحیه حرف درستی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی از لیبرال ها گمان می کردند که همانند مشروطه می توانند انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف کنند که شهید مطهری به تنهایی وارد میدان شدند، اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی با ایجاد تحول در حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین جای اسلامی سازی علوم انسانی و ارایه نظریات اسلامی و مقابله با اندیشه های سکولار جای شهید مطهری را پر کردند.

وی ایشان را ذوب در ولایت معرفی کرد و خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک دیدبان با شجاعت در برابر لیبرال ها نظریه ولایت فقیه را مطرح و تبیین می کردند.

گفتنی است:همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) به مدت دو روز ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه با حضور شخصیت های داخلی و خارجی و برگزاری نشست های تخصصی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha