دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اختتامیه همایش بین المللی علوم اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(ره)

حوزه/ استاد دانشگاه گفت: دیدگاه آیت الله مصباح یزدی این بود که اسلام یک دین حداکثری است که در فکر، اندیشه، امور سیاسی، علوم و ... اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پرفسور محمد لگنهاوزن در آئین اختتامیه همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) که امروز در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش تنها توانستیم بخش کوچکی از ابعاد مختلف فکری آیت الله مصباح در حوزه علوم انسانی اسلامی را بحث کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه آیت الله مصباح در حوزه علوم انسانی اسلامی کامل و جامع بود، مطرح بود: دیدگاه ایشان این بود که اسلام یک دین حداکثری است که در فکر، اندیشه، امور سیاسی، علوم و ... اثرگذار است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی با سایر ادیان نیز ارتباط داشتند، عنوان کرد: مسیحیان بسیاری هستند که بیش از ده‌ها سال با مرکز امام خمینی(ره) در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی این ارتباط را یک وظیفه دینی می‌دانستند، خاطرنشان کرد: ایشان با ارتباطات خود نقطه‌های مشترک و تفاوت‌ها ما با دیگران را کشف کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha