دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
البرز

حوزه/جلسه انعقاد تفاهم‌نامه فی‌ مابین مدیریت حوزه‌ علمیه استان البرز و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، صبح امروز جلسه انعقاد تفاهم‌نامه فی‌ مابین مدیریت حوزه‌ علمیه استان البرز و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به‌منظور تعامل و همکاری در راستای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادق خوئینی، مدیر حوزه علمیه استان البرز در این نشست با اشاره به ظرفیت آشنایی با سیره و رسم شهدا اظهار کرد: اگر بخواهیم طلاب درک مطلوبی از دین داشته باشند باید با فضای ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند و عالم دین باید انقلابی و شهدایی باشد.

مدیرحوزه علمیه استان البرز در ادامه به بیان لزوم استفاده از ابزار هنر برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جدید پرداخت و تصریح کرد: نقش شعر در انتقال تاریخ و فرهنگ سازی به نسل آینده، یک نقش بی‌بدیل و زیربنایی است. در دوره معاصر و مخصوصا در دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اصلی‌ترین هنری که توانست ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس را در فرهنگ ما نهادینه کند و آنها را ثبت و به نسل دیگر منتقل کند، شعر است.

وی افزود: با توجه به رویکرد حوزه علمیه استان البرز در تشکیل انجمن شعر طلاب استان و برگزاری جلسات منظم ماهانه، می‌توان جلساتی را با همکاری اداره کل بنیاد حفظ و نشرآثار دفاع مقدس با موضوع شهدا برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم فی مابین حوزه علمیه و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت: امید است که در ذیل عنایات خداوند متعال و به برکت عطر دل انگیز ایثار و جانفشانی شهدای عزیز بتوانیم از برکات این مهم بهرمند شویم.

سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز هم در این جلسه اظهار کرد: امید است با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم همکاری‌های تنگاتنگی در رابطه با موضوعات و برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت داشته باشیم. این تفاهم‌نامه نیازمندی‌هایی دارد که با هماهنگی مدیر حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه موارد مختلفی مطرح شده اما موضوعی که برای ما بسیار مهم و حساس است، تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس است. امروز این درس در تمام دانشگاه‌های استان البرز اعم از دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور تدریس می‌شود و اساتید ماهر و خوبی نیز بدین منظور جذب شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز مطرح کرد: به عقیده من تدریس این درس در حوزه‌های علمیه واجب‌تر از دانشگاه‌هاست زیرا مبلغین اصلی و سرخط در حوزه علمیه پرورش می‌یابند و تریبون‌هایی را در اختیار دارند که می‌توانند مباحث و موضوعات حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را تبیین کنند.

سردار اسلامی با تأکید بر انجام هماهنگی‌های لازم به‌منظور تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه برادران استان البرز، گفت: هدف از تدریس این درس آشنایی با دوران دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و بی‌شک این اقدام خیر و برکت بسیاری را برای هر دو مجموعه به دنبال خواهد داشت.

از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه می توان به «جلوگیری از تحریف یا فراموشی میراث گرانبهای شهدا و ایثارگران به ویژه علما، طلاب و روحانیون معزز»، «حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» و «ترویج فرهنگ جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت» اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha