شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
باطنی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: چهار کارکرد اصلی و مأموریت برای حوزویان تعریف شده است که شامل تحصیل، تدریس، تحقیق و تبلیغ می باشد و هزار امتیاز برای این مأموریت‌ها تعریف شده است، به میزانی که افراد بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند به همان مقدار هدفمندی به آنها تعلق می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی صبح امروز در همایش طلاب مدارس طرح امین حوزه علمیه اصفهان، ماموریت های مرکز خدمات حوزه را در چهار بخش اعلام کرد و اظهار داشت: مرکز خدمات به دستور رهبر معظم انقلاب و اهتمام معظم له، ایجاد و قدم به قدم مسئولیت های جدیدی را عهده دار شد، به گونه ای که امروز در عرصه های معیشت، مسکن، سلامت و خانواده در حال فعالیت است.

وی افزود: در گذشته خدمات مرتبط با طلاب توسط مرکز خدمات اینگونه بود که به طور علی السویه به افراد نگاه می شد و حداکثر تفاوت مجرد و متاهل، نوع خدمات مرکز را به دو دسته تقسیم می کرد، اما به تدریج به این نتیجه رسیدند که فعالیت های مرکز خدمات حوزه علمیه باید با میزان فعالیت و تلاش طلاب و روحانیون متناسب باشد، لذا علاوه بر طلاب برادر، طلاب خواهر و غیرایرانی نیز مشمول این قاعده قرار گرفتند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه اصفهان با ارائه آماری از افراد تحت پوشش مرکز خدمات، گفت: اکنون در کل کشور طلاب تحت پوشش مرکز خدمات ۵۰۰ هزار نفرند و در اصفهان با احتساب خانواده این تعداد به ۵۰ هزار نفر می رسد.

وی اضافه کرد: چهار کارکرد اصلی و ماموریت برای حوزویان تعریف شده است که شامل تحصیل، تدریس، تحقیق و تبلیغ می باشد و هزار امتیاز برای این مأموریت ها تعریف شده است، به میزانی که افراد بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند به همان مقدار هدفمندی به آنها تعلق می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در ادامه به مسئله مسکن طلاب پرداخت و عنوان کرد: در مورد مسکن که بیشترین فشار اقتصادی را به طلاب وارد می کند، در استان ۳هزار و ۲۵۰ نفر طلبه متاهل داریم که واجد شرایط طرح ملی مسکن بوده و یا در پروژه هایی که حوزه اجرا کرده است، هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده اند.

وی همچنین به موضوع سلامت و بیمه درمانی طلاب نیز اشاره کرد و افزود: بحث سلامت بیش از یک سوم اعتبار ما را در سال گذشته به خود اختصاص داد. در بحث خانواده نیز به گونه ای این موضوع مغفول مانده و البته کارهای ارزشمندی در گذشته انجام شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر متمرکز شدن بحث تبلیغ در مراکز مدیریت تصریح کرد: موضوعی که مربوط به طلاب طرح امین است، همین مسئله تمرکز تبلیغ است که گفت و گوهایی با مدیریت قم و خراسان انجام شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha