شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مومنی

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: در بحث حمایت هایی که باید از طلاب طرح مدارس امین وجود داشته باشد، امسال برای طرح امین، تشکیلات مشترکی با آموزش و پرورش در مرکز و سطح نواحی و شهرستان ها تدبیر شده است تا مشکلات در اسرع وقت حل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی صبح امروز در همایش مبلغین مدارس امین حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ابعاد و مسائل مهم اجرای طرح امین در مدارس استان اصفهان اظهار داشت: اجرای طرح امین از سال ۹۰ آغاز شد و از سال ۹۲ تا ۹۴ طرح سامان یافت، در ابتدا این طرح در اصفهان با۵۰ نفر مبلغ شروع شد و در انتهای سال ۱۴۰۱ طرح امین در استان با ۱۵۰ نفر مبلّغ کارخود را ادامه داد.

وی با بیان برخی از مشکلات اصلی اجرای طرح امین در مدارس گفت: ۱۵۰ نفر طلبه ای که در طرح امین نیز مشغول بودند با مشکلات فراوانی در دولت قبل سامان دهی شدند، اما در عین حال در سال جاری مقرر شد طرح توسعه یابد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، مشکل پیش آمده در پرداختی های سال های گذشته را مربوط به اصفهان ندانست و افزود: این مشکل مربوط به توافق‌نامه شورای حوزه علمیه قم با وزارت کشور بود و مقرر شد طرح به شورای عالی حوزه بازگردد و شورای عالی حوزه عهده دار تکفل اجرای طرح شود، در نهایت شورای عالی حوزه بار مالی طرح را قبول کرد.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه اصفهان درخواست استقلال مالی خود را در طرح امین از شورای حوزه علمیه قم کرده است و برای مهر سال جاری بودجه طرح به اصفهان بازمی گردد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان مهم ترین مشکلات اجرای طرح امین در سال جاری گفت: امسال در اجرای طرح امین دو مشکل عمده داشتیم که در وهله اول مسئله اغتشاشات بود و مهم ترین امری که ما را درگیر کرد همین مسئله بود، چرا که این موضوع مصادف با شروع طرح بود و کار را با مشکل سازماندهی روبرو کرد.

وی خاطرنشان کرد: دومین مسئله نیز همان مشکل پرداختی ها بود که حتی قم به شدت درگیر این موضوع شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر سازماندهی تشکیلات مشترک با آموزش و پرورش تصریح کرد: در بحث حمایت هایی که باید از طلاب طرح امین وجود داشته باشد، امسال برای طرح امین تشکیلات مشترک با آموزش و پرورش در مرکز و در نواحی و شهرستان ها تدبیر شده است.

وی افزود: این به این معنا است که باید در شهرستان ها، این ستاد تشکیل شود تا طلبه در اجرای طرح احساس ضعف نکند، یعنی به عنوان مثال اگر در منطقه ای مشکلی پیدا می شود، در همان منطقه مشکل را حل کنند و اگر مشکل حل نشد به اداره کل ارجاع داده می شود تا بتوانیم آن مشکل را حل کنیم، لذا اشکال ستادی طرح امین در سال گذشته این بود که حلقه های تشکیلاتی بین حوزه و آموزش و پرورش وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی یکی دیگر از طرح های حمایتی در اجرای طرح امین را معرفی طلبه توسط حوزه و آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: از لحاظ محتوا و ورود و خروج طلبه در مدارس امین، باید محتوای خود را قوی کنیم، یعنی دستور العمل ما باید برای آموزش و پرورش و هم چنین طلبه شفاف و مشخص باشد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مکانی به اندازه مدرسه ظرفیت تبلیغی ندارد تصریح کرد: سعی می کنیم برای سال آینده مشکلات مالی طرح تا آنجا که در توان است حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha