دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
رئیس کل دادگستری فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس موضوع مقابله با فساد اداری و اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا تاکنون با ۲۳ مدیر برخورد شده و یا در آستانه برخورد هستیم و دستگاه قضا با هیچ کسی تعارف ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع شهید قدوسی دادگستری فارس برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: حوزه قضایی استان فارس با دارا بودن ۴۹ حوزه از جمله پزشکی قانونی، اداره زندان‌ها و غیره بزرگترین حوزه قضایی در کشور را دارا بوده که مهمترین برنامه‌ و تمرکز دستگاه قضا بر روی سند تحول قضایی است چراکه دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس دستگاه قضایی کشور است.

وی با تأکید بر اجرایی شدن سند تحول قضایی در استان فارس ادامه اضافه کرد: در سند تحول قضایی که اصل و اساس آن مبتنی بر نگاه مقام معظم رهبری تدوین شده، مسئله اطاله دادرسی به عنوان یکی از چالش‌ها و معضلات اصلی نظام قضایی مورد توجه قرار گرفته است که در این زمینه شاهد کاهش اطاله دادرسی در سطح استان بوده‌ایم.

به گفته رئیس کل دادگستری استان فارس در مباحث کیفری پرونده معطلی نداریم، تنها برخی از پرونده‌های حقوقی در حال بررسی بوده که رسیدگی به آن‌ها زمانبر است و در حال حاضر محاکمه قضایی استان تعداد ۷۵۰ پرونده در حال رسیدگی وجود دارد، از این رو استان فارس یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اتقان آرای قضایی بوده که در سال گذشته به ۱۰ پرونده ایراد آرای قضایی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات ۳۶۰ واحد صنعتی و شرکت در سطح استان برطرف شده است، عنوان کرد: به‌زودی در راستای اشتغال زایی نیز تعداد ۴ هزار کارگر به منطقه ویژه اقتصادی شیراز افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موضوع مقابله با فساد اداری و اقتصادی را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: در این راستا تاکنون با ۲۳ مدیر برخورد شده و یا در آستانه برخورد هستیم و دستگاه قضا با هیچ کسی تعارف ندارد.

رئیس کل دادگستری فارس، یکی از با سوادترین و با برنامه‌ترین دادگستری مربوط به استان فارس بوده و در حوزه زندان نیز کارهای بزرگی به کمک خیرین انجام شده، همچنین حوزه ابلاغات نیز به صورت الکترونیک شده و در دادگستری‌ها و ارتباط با زندان‌ها و دادرسی‌ها الکترونیک شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم در پایان ۱۴۰۲ قسمت اعظم دادگستری الکترونیک باشد که در حال حاضر ارسال شکواییه‌ها به صورت برخط است، خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های قدیمی هزار و ۴۰۰ پرونده است که تلاش شده است به حداقل برسانیم که ۱۵۱ فقره درشت و کثیرالشاکی در استان داریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به احکام جایگزین حبس را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این باعث شد حکم ۹ هزار نفر از حبس تغییر پیدا کند و همچنین آمار صلح و سازش در استان خوب است و به ازای هر ۱۰۰ فقره پرونده که به شوراهای حل اختلاف ارسال می‌شود ۵۰ درصد آن به صلح و سازش ختم می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرسشگر IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    اگر تعارف ندارید، به وضوح به ما بگوئید برخوردهای شما با دانه درشتان خرابیهای اقتصادی دولت قبل و یا مدیران ناکارآمد این دولت چه نتایجی داشته است. کلی گوئی و مبهم سخن گفتن از کسی پذیرفته نیست.
  • آگاه IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    برخورد با فساد، بدون برخورد با مفسد، و برخورد با جرم، بدون برخورد با مجرم بازدارنده و مصونیت بخش نیست. چرا با برهم زنندگان حوزه فکری و ناشران اباحه گری در قامت چهره های سرشناس سیاسی(همان کسانی که این روزها آیات نورانی قرآن را به دلخواه هوای نفس خود و به نفع اهداف پلید سیاسی و ضد فرهنگی خود تفسیر به رای می کنند)، هیچ برخوردی نمی بینیم! اگر که تعارف ندارید!