شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: شهید چمران علم و تعهد را باهم داشت و با وجود اینکه در حوزه علمی یکی از نخبگان دوران خویش بود ولی تعهد اسلامی و انقلابی این شهید باعث شد که وی جان خود را برای اسلام و انقلاب و فدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت سی و یکم خردادماه؛ سالروز شهادت شهید دکتر چمران در سنندج برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شهید مصطفی چمران یکی از سرمایه های علمی و معنوی برای انقلاب و این نظام بود.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: احساس تکلیف به انقلاب و ملت باعث شد که شهید چمران آمریکا را رها کند و به ایران بیاید و به جبهه های نبرد حق علیه باطل بپیوندد.

حجت الاسلام محمدی افزود: تمام فرماندهان نظامی به تأثیر شهید چمران در اوایل جنگ و تغییر معادلات آن روزها اذعان دارند و جایگاه این شهید را در بین دیگر شهدا بسیار والا می‌دانند.

استاد حوزه عنوان کرد: جوانان ما شناخت کافی و درست از شهید چمران ندارند بنابراین ما امروز وظیفه داریم که به خوبی شخصیت اخلاقی، علمی و دینی این شهید والامقام را به نسل های جدید معرفی کنیم.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: الگوگیری و الگو پذیری از شهید چمران می تواند در اعتلای فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه ما بسیار مثمر ثمر باشد.

استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: شهید چمران علم و تعهد را باهم داشت و با وجود اینکه در حوزه علمی یکی از نخبگان دوران خویش بود ولی تعهد اسلامی و انقلابی این شهید باعث شد که وی جان خود را برای اسلام و انقلاب و فدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha