دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
رئیس کل دادگستری استان کردستان

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: طبق آمار موجود در سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار پرونده قضایی در استان کردستان تشکیل شده است که این عدد و رقم به هیچ وجه در شأن و جایگاه مردم این خطه با فرهنگ نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر سنندج، اظهار داشت: شهید بهشتی یکی از چهره‌های ماندگار انقلاب اسلامی است که در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان این ملت ایستاد و در این راه با افتخار جان خود را تقدیم این انقلاب کرد.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: شهید بهشتی در دوران حضور خود در قوه قضاییه و دیگر نهادهای انقلابی سرمنشاء بسیاری از خدمات بود که راه اندازی صندوق قرض الحسنه سنندج گوشه‌ای از تلاش‌های این شهید مجاهد است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه قوه قضاییه از ارکان مهم نظام محسوب می‌شود، اظهار کرد: در بحث خدمت رسانی به مردم، قوه قضاییه نقش بسیار پررنگی در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۲۰۰ پرونده در اختیار قضات کردستان برای بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: طبق آمار موجود در سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار پرونده قضایی در استان کردستان تشکیل شده است که این عدد و رقم به هیچ وجه در شأن و جایگاه مردم این خطه با فرهنگ نیست.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: برای کاستن این پرونده‌ها، جدای از تلاش ریش سفیدان و بزرگان محلی باید ارزش‌های انسانی و اسلامی در جامعه نهادینه سازی شود تا شاهد کاهش این معضل در جامعه باشیم.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: حضور معتمدین محلی و بزرگان در حل و فصل مشکلات مردم، ایجاد صلح و سازش و کمک رسانی به دادگاه و سیستم قضا نقش بسیار مهمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha