یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ یکی از دغدغه‌های بزرگ جامعه اسلامی در حال‌ حاضر مسئله کمرنگ شدن جایگاه خانواده و کاهش نسل است، جهاد در عرصه احیای خانواده و فرزندآوری و افزایش نسل تربیت یافته ی مسلمان، ضرورت امروز جامعه است.

خانم منیره سادات کامرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید به بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت و ضرورت فرزند آوری به عنوان یک امر به معروف،گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگ جامعه اسلامی درحال‌حاضر، مسئله کمرنگ شدن جایگاه خانواده و کاهش نسل است؛ جهاد در عرصه خانواده و فرزندآوری و افزایش نسل تربیت‌یافته‌ی مسلمان، ضرورت امروز جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اهداف و کارکرد خانواده، حفظ و بقای نسل بشر در یک ساختار و نظام قانونی و مشروع است؛ طلاب و بانوان علاوه بر تحصیل علوم دینی و جهاد تبیین در جامعه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، باید فرهنگ فرزندآوری و افزایش نسل را ترویج کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار تصریح کرد: طی بررسی آماری از مجموع اساتید، کادر و طلاب این مدرسه از زمان تأسیس تاکنون تعداد ۶۱ تولد جدید اتفاق افتاد، اما رویداد مبارک آن است که طلاب پایه پنجم مدرسه ۱۷ تولد که برخی از آن‌ها دارای فرزند سوم و چهارم شدند را در طول پنج سال تحصیلی خویش به سرانجام رساندند. فرزندآوری خللی در پیشرفت تحصیلی و برنامه‌های مادری ایشان وارد نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مدرسه با همکاری اساتید و طلاب در راستای ترغیب و تشویق خانواده ها به فرزندآوری با تأمین فضای مناسب برای رفع نیازهای کودکان و مادران، شیردهی و نگهداری کودک، در محل تحصیل بانوان یکی از سیاست‌های مهم اجرایی این مدرسه در مسئله فرزند آوری است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha