دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله رجبی امروز در دیدار جمعی از مبلغین فعال و مدیران حوزه های علمیه سوریه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروزه جبهه مقاومت در جایگاه خوبی قرار دارد و اگر ما در دو کشور ایران و سوریه بتوانیم با هم افزایی، استفاده از تجارب و تلاش مضاعف وارد میدان شویم همان گونه که در جنگ سخت پیروز شدیم در جنگ نرم و شناختی نیز قطعا پیروز خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی امروز در دیدار جمعی از مبلغین فعال و مدیران حوزه های علمیه سوریه که در سالن تشریفات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد در سخنانی گفت: امروزه دوران ما دارای ویژگی های خاصی است هم به لحاظ تلاش های دشمنان اسلام و انقلاب و به جهت ظرفیت های عظیم دنیای اسلام، دشمنان ما با امکانات وسیعی که دارند به عمق خانه های ما و افکار حتی کودکان نفوذ کرده اند و قلمرو فعالیت اشان را توسعه داده اند.

وی افزود: امروزه دشمنان ما به صورت های مختلف پنهان و آشکارا و به صورت کاملا ترکیبی در عرصه های مختلفی به نبرد با ما مشغول هستند و البته به برکت انقلاب اسلامی جبهه مقاومت نیز تقویت شده و ما نیز برای مقابله با دشمنان اسلام وانقلاب اسلامی دست برتر را داریم.

رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم که فرهنگ اصیل اسلامی که بسیار غنی است و برتر از همه فرهنگ هاست را معرفی کنیم و در مقابله تهاجم همه جانبه دشمنان مقابله کنیم.

آیت الله رجبی با اشاره به نقاط قوت جبهه مقاومت در عرصه های مختلف تاکید کرد: امروزه جبهه مقاومت در جایگاه خوبی قرار دارد و اگر ما در دو کشور ایران و سوریه بتوانیم با هم افزایی، استفاده از تجارب و تلاش مضاعف وارد میدان شویم همان گونه که در جنگ سخت پیروز شدیم در جنگ نرم و شناختی نیز قطعا پیروز خواهیم شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از سخنان خود به انجام کار وتلاش در سه محور کلی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: محور اولی که لازم است همه ما در آن تلاش کنیم تثبیت و تبیین مبانی اعتقادیست به گونه ای که امتیازات مکتب اهل بیت(ع) در مقایسه با سایر مکاتب نشان داده شود.

وی گفت: در غرب چنین وانمود می شود که اعتقادات دینی و معنوی در زندگی انسان تأثیری ندارد و همه چیز حول محور انسان و مادیات می چرخد که باید با تلاش بسیار بطلان این حرف را ثابت کرد.

آیت الله رجبی به تلاش های مرحوم آیت الله مصباح یزدی در تثبیت و تقویت مبانی فکری و نظری اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: با تأکیدات مقام معظم رهبری و به همت مرحوم علامه مصباح یزدی(ره) این کار مهم صورت گرفته و ۶ جلد کتاب تحت عنوان" نظام تفکر دینی" یا همان طرح ولایت تهیه و تنظیم شده است که در این کتب نظام تفکر دینی در یک منظومه منسجم ترسیم شده است و خوشبختانه این کتاب ها به زبان عربی نیز ترجمه شده و در کشورهای عربی نیز قابل استفاده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به تبیین محور دوم کار و فعالیت جبهه مقاومت پرداخت و گفت: بصیرت افزایی و آگاه سازی جوامع نسبت به جریانات سیاسی و فعالیت های دشمنان محور دوم کارهای ماست تا مبادا مردم و به ویژه جوانان ناخواسته در دام دشمن بیفتند.

وی افزود: امروزه دشمنان اسلام مراکز فرهنگی متعددی با عناوین گوناگون راه اندازی کرده اند تا نسل جوان ما را تحت تربیت خودشان قرار دهند، در کشور سوریه که یکی از پشتیبانان جبهه مقاومت است دشمن برنامه دارد و فضلای حوزه در این کشور می بایست مردم و جوانان را از خطر توطئه های دشمنان آگاه سازند.

آیت الله رجبی محور سوم کار را اخلاق دانست و تأکید کرد: هم خود ما و هم جوانان به اخلاق خوب نیاز داریم و یکی از محورهای تهاجم دشمن نیز حمله به مبانی اخلاقیست که این عرصه نیز بسیار مهم است و نیاز به مقابله جدی دارد.

وی گفت: توصیه مهم دیگر رعایت اولویت بندی در انجام کارهاست، در کنار انجام کار اوجب و دارای اولویت باید به آینده نیز نگاه کرد و از زمان و اقتضائات آن نیز غافل نشد و این نکته همواره مورد تاکید مرحوم آیت الله مصباح یزدی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان سخنان خود با اشاره به توصیه های مرحوم علامه مصباح یزدی خاطرنشان ساخت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی همواره دو توصیه مهم داشتند، نخست اخلاص در کارها و انجام کار تنها برای رضایت الهی و دوم توسل به حضرت معصومین(ع) به ویژه حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چرا که به گفته ایشان این توسل آسان ترین، مطمئن ترین و مفیدترین کار برای پیشبرد کارهاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha