دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سلاله

جشنواره استعدادی سلاله تلنت در چهار رشته برنامه نویسی، تولیدات رسانه، رباتیک و نانو تکنولوژی ویژه دانش آموزان سیادات در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

مهدی نفیسی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان اظهار کرد: مجموعه فرهنگی سلاله با هدف رشد دادن نوجوانان سادات در جهت تعظیم و تکریم آنها در دو عرصه «تربیت جامع شامل تربیت دینی و استعدادپروری در ابعاد معرفتی، اخلاقی و رفتاری» و عرصه «مدیریت شبکه سرمایه های انسانی با بهره گیری از رویکرد تصدی گری» در سطح ملی موجودیت یافته است.

وی افزود: شاخص های هدایت دانش آموزان به رشته‌های تخصصی در مرکز سلاله بر اساس فرم‌های رصد استعدادی که توسط مربیان استعدادی و بر اساس شاخص‌های یادگیری، پیشرفت، خلاقیت و روحیه پرسش‌گری و تحقیق تکمیل می‌شود، تست هوش وکسلر، فرم‌های علاقه سنجی خانواده و دانش‌آموز و در نهایت نظر مربی و مشاور در رشته‌های تخصصی گروه‌بندی می‌شوند.

نفیسی مهر باتأکید بر جذابیت مسابقه و رقابت برای نسل نوجوان، اظهارکرد: یکی از بسترهایی که متربیان می‌توانند آموخته‌های خود را به نمایش بگذارند، قالب مسابقه و رقابت است.

وی ادامه داد:دومین دوره جشنواره استعدادی سلاله تلنت در چهار رشته برنامه نویسی، تولیدات رسانه، رباتیک و نانو تکنولوژی ویژه دانش آموزان سیادات در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

دبیر جشنواره استعداد سلاله تلنت تصریح کرد: در دومین دوره این جشنواره ۹ نفر از متربیان در رشته برنامه نویسی، ۹ نفر در رشته تولیدات رسانه، ۱۴ نفر در قالب چهار گروه در رشته رباتیک و ۱۰ نفر در قالب چهار گروه در رشته نانوتکنولوژی از دو شعبه قم و اصفهان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در رشته رباتیک در چهار زیر شاخه طراحی مکانیک، ساعت هوشمند، ربات آتش‌نشان و ایده‌های رباتیکی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نفیسی‌مهر گفت: دانش آموزان در رشته نانوتکنولوژی، موفق به تولید یک سطح آب‌گریز نیز شدند.
وی تهیه مستند مرکز سلاله و طراحی وب‌سایت مرکز سلاله و وبسایت شخصی را از فعالیت شرکت‌کنندگان در رشته تولیدات رسانه و برنامه‌نویسی برشمرد.

دبیر جشنواره استعداد سلاله تلنت یادآورشد: در پایان این جشنواره پس از داوری به ۲۰ نفر برتر این مسابقات در هر رشته جوایز نفیسی به همراه تندیس و لوح تقدیر اهدا شد.

گفتنی است، این مرکز در دو شعبه اصفهان و قم بیش از ۲۷۰ دانش آموز نخبه سید را شناسایی کرده و تحت پوشش برنامه های خود قرار داده است و بر علومی که در آینده مورد نیاز کشور خواهد بود، تاکید دارد و بر همین اساس در حال حاضر گروه‌های تخصصی علوم و فناوری در سه دسته برنامه‌نویسی، رباتیک و نانوتکنولوژی و گروه‌های فرهنگ و هنر در شاخه‌های ادبیات، هنرهای دستی و تجسمی و تولیدات رسانه در مرکز ایجاد شده است.

دومین جشنواره استعدادی سلاله تلنت برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha