شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ عبد الله جبری

حوزه/ دبیرکل جنبش «امت» لبنان با تأکید بر اینکه روز عرفه، روز اتحاد امت و وحدت مسلمانان است، اشاره کرد: وحدت اسلامی یک وظیفه شرعی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالله جبری دبیرکل جنبش «امت» لبنان با تأکید بر اینکه روز عرفه، روز اتحاد امت و وحدت مسلمانان است، اشاره کرد: وحدت اسلامی یک وظیفه شرعی است.

وی مسلمانان را به اتحاد صفوف خود و چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت کرد.

شیخ جبری طی سخنانی در مجتمع دانشکده دعوت اسلامی لبنان با عنوان "عرفه، روز وحدت امت و اجماع آن در مسائل امت" گفت: روز عرفه، روزی است که خداوند سبحان آن را با فضایل بزرگ گرامی داشت، روزی که خداوند بندگانش را غرق رحمت کند و گناهانشان را ببخشد، روز آمرزش گناهان و آزادی از آتش جهنم است. روزه او کفاره سال گذشته است.

دبیرکل جنبش امت افزود: عرفه، روز وحدت امت است و وحدت مسلمین به فرموده خداوند متعال: {مسلمانان برادرند}، یک وظیفه شرعی است و مسلمانان شرق و غرب زمین باید صفوف خود را با هم متحد سازند و به ریسمان خدا چنگ زنید.

وی ادامه داد: دشمنان امت ما در کمین ملّت ما نشسته اند و برای از هم گسستگی و تفرقه انداختن میان ما تلاش می کنند، پس چه فرصت بزرگی است که ما حول آن متحد شویم.

شیخ جبری در پایان بیان داشت: حج بزرگترین گردهمایی است که نشان دهنده وحدت اسلامی در ملت ها و زبان های مختلف آن است و مسلمانان را از هر نژاد و رنگ و زبانی گرد هم می آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha