یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: برنامه دشمنان مقابله با وحدت و معنویت امت اسلامی است و وظیفه همه ملت‌های مسلمان ایستادگی در مقابل نقشه‌های خباثت آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلای شهدای محراب، اظهار داشت: عید قربان برای تکریم از کار بزرگ حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) و ماندگاری آن در اذهان است تا امت‌های دیگر هم از آن پیروی کنند.

امام جمعه دیّر، با بیان اینکه قربانی کردن در این روز برای نزدیک شدن به خداوند است، افزود: اگر انسان در هنگام قربانی کردن تقوای الهی داشته باشد، اولین قطره خون قربانی که بر زمین ریخته می‌شود خداوند گناهان وی را می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه هدف مهم عید قربان، قربانی کردن نفس خودمان است، گفت: عید موفقیت در روزه داری و ماه رمضان، عید فطر است و عید موفقیت در حج هم عید قربان است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: از آن جایی که بسیاری از خانواده‌ها توان مالی برای خریدن گوشت ندارند، با صرف گوشت قربانی برای نیازمندان، بخشی از شکاف‌های اجتماعی در جامعه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه عده‌ای به بهانه‌های مختلف دستورات خدا را زیر پا گذاشته و گناه می‌کنند، عنوان کرد: ایمان یک امر قلبی است و با اکراه نمی‌شود کسی را مؤمن کرد، اما در برابر اینکه در جامعه اسلامی عده‌ای به ارزش‌های اسلامی پایبند نباشند، آیا مؤمنین و جامعه اسلامی مسئولیتی ندارند؟

امام جمعه دیّر خاطرنشان کرد: این روزها بعضی‌ها به بهانه بزرگداشت شهید بهشتی با برداشت غلط خود از شخصیت این شهید مظلوم، برای ترویج حجاب اختیاری تبلیغ می‌کنند.

وی با تأکید براینکه تسلیم خدا بودن مهم است و نباید به بهانه‌های واهی دستورات خدا را زیر پا بگذاریم، افزود: افراد در خلوت خود می‌توانند هرکاری انجام دهند، اما وقتی در اجتماع می‌آیند باید ارزش‌های اسلامی را پاس بدارند.

امام جمعه دیّر، اظهار کرد: فتنه‌های آخرالزمان این گونه است که افرادی گناه را توجیه و مجوز شرب خمر و کشف حجاب صادر کنند، بنابراین باید مواظب فرزندان و خانواده‌های خود باشیم که در فضای مجازی چنین مطالبی را می‌بینند.

وی با بیان اینکه عید غدیر، برترین عید مسلمانان است، یادآور شد: همه در برگزاری مراسم جشن دهه امامت و ولایت تلاش کنند و جشن‌ها پرمحتوا باشند و برنامه‌هایی مانند اطعام و کمک‌های مومنانه در این ایام فراموش نشود.

حجت الاسلام حسینی، با تأکید براینکه برنامه دشمنان، مقابله با وحدت و معنویت امت اسلامی است، تصریح کرد: وظیفه همه ملت‌های مسلمان ایستادگی در مقابل نقشه‌های خباثت آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه دیّر اظهار کرد: برای مقابله با نقشه‌های دشمنان باید وحدت خود را در داخل کشور و جهان اسلام حفظ کنیم و به ارزش‌های اسلامی پایبند باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha