یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ابراهیم ریچموند

حوزه/ کشیش آفریقایی پس از اسلام آوردن، پیروانش را به اسلام فراخواند و در حج امسال شرکت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شبکه خبری الجزیره نوشت: یک کشیش آفریقایی با دیدن یک رؤیا به اسلام گرویده و پیروان خود را نیز به اسلام دعوت کرد. او هم اکنون پس از گذشت سه ماه از اسلام آوردنش در مراسم حج حضور دارد. ریچموند به مدت ۱۵ سال رئیس جماعت کلیسایی در جنوب آفریقا بود و چند هزار پیرو داشت تا اینکه رؤیایی باعث گرویدن او به اسلام شد.

این ماجرا از طریق حساب رسمی دفتر ارتباط دولتی عربستان سعودی منتشر شده است.

همانگونه که در فیلم منتشر شده مشاهده می‌شود او ماجرای مسلمان شدنش را در حالی که در کنار جبل النور دیده می‌شود این گونه تعریف ‌کرده است: در اتاق بسیار کوچکی در کلیسا خوابیده بودم که صدایی شنیدم که می‌گفت: به پیروانت بگو کلاه‌های سفید بپوشند. گفتم: مثل مسلمانان؟ مثل پوشش مسلمانان؟ وقتی بیدار شدم با خود گفتم این تنها یک خواب بوده است تا اینکه این قضیه چند بار تکرار شد و آخرین بار صدا بسیار قوی شد، پس به سراغ پیروان خود در کلیسا رفتم و موضوع را به آنها گفتم و از آنها دعوت کردم که آنچه را در خواب خواسته شده بود اجرا کنند، پس همه به آسانی قبول کردند. وقتی بار دیگر با آنها ملاقات کردم، همه کلاه سفید پوشیده و اسلام را پذیرفته بودند.

وی ادامه داد: سه ماه پیش در آن کلیسا شهادتین را به زبان جاری کردم و آن را به پیروانم تلقین کرده و آنها تکرار کردند. صدای آن جمعیت فضا را پر کرده بود و خوشحال بودیم.

در ادامه ویدئو مراسم تلقین شهادتین به تعداد زیادی از مردان و زنان در حالی که لباس سفید پوشیده‌اند، دیده می‌شود.

وی که پس از مسلمان شدن نام ابراهیم را برای خود برگزیده ادامه می‌دهد: مدتی بعد دیدم یکی از مسلمانان به سوی من آمد؛ گفتم: مدتهاست که منتظرت هستم. در خواب دیده بودم که اینجا می‌آیی.

ابراهیم از تشرف به حج خود ابراز شگفتی کرده و می‌افزاید: وقتی به من گفته شد که به حج مشرف می‌شوی، گفتم: من؟! من توان رفتن ندارم، نخواهم رفت. تا اینکه روزی دیگر به من گفتند: تو می‌روی؛ گفتم: کجا می‌روم؟! لابد شوخی می‌کنید! چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد، نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

کشیش تازه مسلمان شده می‌افزاید: حضرت محمد (ص) وقتی اینجا آمد تنها بود. من در پی قدمهای او از کوه بالا می‌روم. می‌دانم که می‌توانم. میلیونها نفر از قوم من در جنوب آفریقا برای یافتن نور الهی پا بر جای پای او خواهند گذاشت. اینجا جبل النور است. من اولین نفر از خانواده‌ام هستم که این خاک مقدس را لمس می‌کند.

در ادامه ویدئو گفتگوی حاج ابراهیم ریچموند و شخصی در پای جبل النور دیده می‌شود که گمان می‌رود راهنمای او باشد. راهنما به او می‌گوید: نور اسلام از این کوه آغاز شده است؛ برای همین به اینجا آمدی. او در جواب می‌گوید: بدنم به لرزه افتاده است. من می‌خواهم از این کوه بالا بروم.

راهنما از تمایل واقعی او برای صعود می‌پرسد و ابراهیم تاکید می‌کند و وقتی که از مشکل بودن صعود به او گفته می‌شود در پاسخ می‌گوید: هیچ چیز سخت نیست، وقتی علاقه داری هیچ چیز سخت نیست. با یاد و نام خدا چیزی سخت نیست و او آن را بر من آسان می‌کند.

وی در ادامه خوشحالی و شعف خود را ابراز کرده و می‌گوید: من از اینکه به حج مشرف شده ام و این توفیق به من داده شده بسیار خوشحالم و شاید در آینده چنین فرصتی پیدا نشود.

حاج ابراهیم ریچموند در پایان این ویدئو وقتی آیه )یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ ۚ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ( را می‌شنود، منقلب شده و می‌گرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IE ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    درود . خوش به حال آفریقایی ها. سه ماه هست مسلمان شده ، همون سال به حج رفته . ما ایرانی ها که ۱۰ سال یا حتی ۲۰ سال هم هست ثبت نام کردن ، هنوز هیچ خبری از زمان به حج رفتن شون نیست .