یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1043421
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
سید آقا حسینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تا زمانی که کالبد دین را نشکافیم به هیچ چیز نخواهیم رسید، گفت: ضروری است تا روح و جان مسائل مختلف را پیدا و اعماق هر مسئله‌ای را کالبد شکافی کنیم.

حجت الاسلام سید آقا حسینی از اساتید حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به آثار علمی جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی، اظهار داشت: به یاد دارم پروفسور یهودی که رئیس دانشگاه آلبرت انیشتین اسرائیل بود، سوالی را از مسلمان‌ها مطرح کرد که البته پاسخش را نیز خودش با تحقیق پیدا کرد اما آن سوال این بود که «چرا مسلمانان وقتی همسر خود را طلاق می‌دهند، سه ماه و ۱۰ روز آن همسر حق ازدواج ندارد».

وی افزود: همین شخص می‌گوید من ۲۳ سال برای پیدا کردن پاسخ این پرسش تحقیق کردم و دریافت کرده‌ام که اگر پیامبر مسلمانان فقط این یک جمله را می‌گفت و قرآن را نمی‌آورد، من به این مرد ایمان می‌آوردم، چرا که فهمیده بود این امر ریشه در سلول‌ها دارد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه پس از آنکه این شخص به اسلام روی آورد، از دانشگاه اخراج شد، خاطر نشان کرد: پس از این اتفاق نامه‌ای را به همکلاسی‌های خود فرستاد، مبنی بر اینکه آیا این مطلب را قبول دارند که همکلاسی‌های او نیز اسلام را پذیرفتند و شهادتین را با همان یک بند اعلام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اعداد را یکی از شگفتی‌های دین و قرآن دانست و گفت: باید عمق و اصل مطلب و دین را دریافت و نباید خود را به ظاهر آن محدود کنیم.

مدیرکل سابق ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه هر چه بیشتر در مورد دین، قرآن و آیات کنکاش و جستجو کنید، موفق‌تر خواهید بود، مطرح کرد: اگر می‌خواهید سکان‌دار این حکومت در آینده و فرزندان نخبه این حکومت باشید، لازم است تا وارد عمق مسائل شوید و هر موضوعی را به صورت سطحی به آن نگاه نکنید.

وی با بیان اینکه تا زمانی که کالبد دین را نشکافید به هیچ چیز نخواهیم رسید، اظهار داشت: ضروری است تا روح و جان مسائل مختلف را پیدا و اعماق هر مسأله‌ای را کالبد شکافی کنیم.

این پژوهشگر دینی با اشاره به تولد امام علی(ع) در قلب خانه خدا و لزوم پیدا کردن چرایی این واقعه، یادآور شد: اگر می‌خواهیم فرد مسلمان خوبی باشیم و تبدیل به یک نیروی موفق در اسلام و انقلاب شویم، باید عمق قضایای زندگی را بشناسیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص اینکه ۲۵ سال دیگر اسرائیل وجود ندارد، خاطر نشان کرد: باید به عمق این قضیه پی ببریم که نیازمند انجام کارهای تحقیقاتی در این حوزه هستیم.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه نباید به وقایع مختلف در جهان هستی ساده نگاه کنیم، اظهار داشت: آرژانتین و شیلی دو کشور همسایه هستند که سران صهیونیستی ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های آرژانتین و ۴۰ هکتار از زمین‌های شیلی را در کنار هم خریداری کرده‌ و تلاش دارد تا در آنجا اسرائیل جدیدی درست کند، اسرائیلی که زمانی جزو متحدترین کشورها بود اما اکنون به متفرق‌ترین کشورها مبدل شده است.

وی با بیان اینکه شناخت این موارد به ما در ادامه راه بسیار کمک می‌کند، گفت: همانطور که قرآن را باید کالبد شکافی کنیم، جهانی را هم که در آن زندگی می‌کنیم نیز باید کالبد شکافی کرد تا به اسرار آن پی ببریم و از اوضاع باخبر باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی بهاری IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    لطفا نام پروفسور یهودی، لینک معرفی و جزئیاتش را از یک وب سایت معتبر بین المللی منتشر فرمایید