یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان بهار

حوزه / امام جمعه بهار با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: آمریکا در حالی دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زند که هرجایی انسان کشی و خاموش کردن منطق وجود دارد، آمریکا در آنجا دست دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح امام جمعه بهار امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: از اموراتی که انسان را از ذکر و یاد خدا و لذت مناجات و ارتباط با خدا دور می‌کند، مشغول شدن به دنیا و هوای نفس است که حقیقت وجودی خود را فراموش می‌کند.

وی با بیان اینکه باید بدانیم هویت ما از این دنیا نیست بلکه از خداست، گفت: اگر خود را شناختیم به هویت خود نیز دست پیدا خواهیم کرد و به خدا متصل می‌شویم، البته قبل از آن باید عوامل غفلت را از بین ببریم.

امام جمعه بهار، با بیان اینکه ماه ذی الحجه از ماه‌های با برکتی است که باید قدر لحظات آن را بدانیم، خاطرنشان کرد: دهه‌های این ماه با اهمیت از داستان حضرت موسی(ع) شروع می‌شود و به ذبح حضرت اسماعیل و حقیقت توحیدی ابراهیم(ع) می‌رسد و به روز غدیری که بالاترین عید است می‌رسد و در آخر نیز مباهله و روایات و سند و آنچه که در خصوص امیرالمؤمنین علی(ع) آمده در این ماه وجود دارد که باید قدر این ماه را بدانیم.

وی با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: غدیر مسئله بسیار مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و در حد توان این ایام را جشن بگیریم و غدیر را زنده نگه داریم.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، یادآور شد: آمریکا در حالی دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زند که هرجایی انسان کشی و خاموش کردن منطق وجود دارد، آمریکا در آنجا دست دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha