چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
امام جمعه اصلاندوز

حوزه/ حجت الاسلام جعفرزاده حقوق بشر آمریکایی را بزرگ‌ترین دروغ قرن خواند و گفت: حمایت از حقوق بشر از بزرگ‌ترین دروغ‌های دولت‌مردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی‌ با جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با بیان اینکه رویداد غدیر اقامه تمام ارزش‌های الهی است اظهار داشت: ریشه همه انحرافات عالم اسلام و بشریت را باید در انحراف از جریان غدیر دانست و به همین دلیل اصلاح و صلاح امت اسلام و به تبع آن، همه انسان‌ها در بازگشت به غدیر و وحدت پیرامون جریان غدیر و احیای آن و رساندن پیام ولایت به همه جهانیان است.

وی اضافه کرد: امروزه بحران جهان، بحران مدیریت است و جهان اسیر طاغوت‌هایی است که ملت‌ها را به سوی پرتگاه بی‌هویتی می‌کشانند و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم می‌خواستند این مشکل عالم را برای همیشه حل کنند.

امام جمعه اصلاندوز خاطرنشان کرد: حیات بشر برای رسیدن به هدف خلقت، چهار نقطه عطف بعثت به عنوان طلیعه اسلام، غدیر تکمیل ثبوتی و نظری اسلامی، عاشورا تضمین کننده ماندگاری دین و فرج و ظهور تکمیل اثباتی و عینی اسلام دارد، بنابراین غدیر بدون یاد و نام امام زمان علیه السلام و یادآوری فرهنگ مهدویت، چندان اثر عینی به‌دنبال ندارد و لازم است مؤمنین در این ایام مسئله ولایت و مهدویت را به درستی تبیین کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بصیرت یکی از اصلی‌ترین عناصر حفظ ایمان و عاقبت بخیری است افزود: اگر بصیرت نباشد، «عقل» و «علم» با آن همه عظمت و برکت، چندان ارزش ندارد. اساساً آن که فاقد بصیرت و بینش است، رأیش بی‌ارزش است.

حجت الاسلام جعفرزاده، حقوق بشر آمریکایی را بزرگ‌ترین دروغ قرن خواند و خاطرنشان کرد: حمایت از حقوق بشر از بزرگ‌ترین دروغ‌های دولت‌مردان آمریکا و زشت‌ترین شوخی‌ها با ادراک جامعه بشری است. و این دروغ بزرگ قرن معاصر، ابزار، بستر و زمینه‌ای کارآمد برای دخالت غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف جهان را فراهم ساخته است.

وی گفت: عملکرد دولت آمریکا در حوزه حقوق بشر در دو سطح داخلی و بین‌المللی گویای این واقعیت است که خود یکی از مهم‌ترین ناقضان حقوق بشر بوده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری مطلقاً صلاحیت اظهار نظر و داوری در این خصوص را ندارد.

امام جمعه اصلاندوز گفت: عدم عضویت ایالات متحده آمریکا در دیوان بین‌المللی کیفری و مشروط نمودن پذیرش عضویت به بررسی نشدن جنایات جنگی سربازانش در این دادگاه که موجب شده جنایات جنگی آمریکا در هیچ دادگاه بین‌المللی پیگیری نشود، و... نمونه‌هایی از کارنامه سیاه آمریکا در حوزه حقوق بشر هستند.

وی افزود: این کارنامه سیاه نشان می‌دهند شیطان بزرگ و طاغوت اعظم، نه‌تنها نمی‌تواند مدعی حمایت از حقوق انسان‌ها در سطح جهان باشد بلکه خود متهم و مجرم ردیف اول ناقضان حقوق بشر است.

حجت الاسلام جعفرزاده در خاتمه «هفته حقوق بشر آمریکایی» را فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا دانست، و به تبیین حول محور معرفت قرآنی استکبار و مأموریت قرآنی استکبارستیزی پرداخت.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha