سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماهدشت

حوزه/امام جمعه ماهدشت گفت: اختصاص هفته‌ای با عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» می‌تواند آیینه‌ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغ‌گویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ماهدشت، با اشاره به لزوم توجه به حسن عاقبت، اظهار داشت: برای مدیریت آخرت یک دستور العمل خداوند متعال صادر کرد، ایمان و تقوا، برای مدیریت دنیا و زندگی دنیایی ما نیز دستور بر توجه و عمل به کتاب الهی صادر کرده است.

وی با بیان آیه ۶۶ سوره مائده، افزود: اقامه کردن یعنی بر پا داشتن و زمینه سازی برای بهره‌مندی، یعنی زنده کردن و احیا کردن در نتیجه بایستی قرآن را در زندگی و جامعه خودمان اقامه کنیم یعنی آن را زنده نگه داریم.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ضمیر در جمع در عبارت «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتابِ، وَ لَوْ أَنَّهُمْ»، یادآور شد: کار فردی ملاک نیست، باید کار جمعی شکل بگیرد و ما به عنوان یک مسلمان باید برای داشتن آن آخرت و آن دنیای وعده داده شده در قرآن کریم تلاش کنیم تا آن امر در جامعه اسلامی محقق شود.

حجت الاسلام رادمرد در ادامه با اشاره به زیارت غدیریه، یادآور شد: زیارت غدیریه یک دوره امیرالمؤمنین‌(ع) شناسی است و همان‌طوری که زیارت عاشورا را در همه ایام سال می‌خوانیم، مرحوم شیخ عباس قمی می‌فرماید: «زیارت غدیریه را هم در طول سال، در هر روز از دور و نزدیک می‌توان خواند».

وی تصریح کرد: این زیارت منسوب به امام هادی(ع) است و زمانی که متوکل، خلیفه عباسی، امام هادی(ع) را از مدینه به سامرا فراخواند، امام در روز غدیر به نجف رسیدند و امیرالمومنین (ع) را با این عبارات زیارت کردند.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اصلی‌ترین مأموریت الهی خود را انجام دهیم که به بیان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است، باید بدانیم که محتوا و نرم‌افزار این مأموریت فرهنگی، گفتمان غدیر است.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه حیات بشر برای رسیدن به هدف خلقت، چهار نقطه عطف «بعثت»، «غدیر»، «عاشورا» و «فرج» دارد، خاطرنشان کرد: بعثت طلیعه اسلام، غدیر تکمیل و تثبیت اسلام، عاشورا تضمین ماندگاری اسلام و ظهور، تکمیل عینی اسلام است.

وی گفت: بنابراین غدیر بدون یاد و نام امام زمان(عج) و یادآوری فرهنگ مهدویت، چندان اثر عینی به‌دنبال ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ماهدشت، با اشاره به نام گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: اختصاص هفته‌ای با عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» می‌تواند آیینه‌ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغ‌گویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.

وی تصریح کرد: پیشنهادی که مقام معظم رهبری نیز در تیرماه سال ۱۳۹۴ در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا مطرح کردند مبنی بر نام‌گذاری این ایام به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی، پیشنهاد بسیار به جا و خوبی بود.

وی با بیان اینکه این حقیقت وقتی بازنمایی و نهادینه شد، دیگر جریانات سیاسی حتی در داخل نسبت به تطهیر چهره پلید آمریکایی‌ها اقدام نمی‌کنند، اظهار کرد: اگر حقیقت آمریکایی‌ها همیشه جلو چشم مردم باشد و به فراموشی سپرده نشود، اعتماد به آنها در هیچ سطحی رخ نمی‌دهد و یا در فضاسازی‌های سیاسی و انتخاباتی که برخی گروه‌ها انجام می‌دهند، چهره فاسد آمریکایی‌ها گم نخواهد شد تا کعبه آمال شود.

حجت الاسلام رادمرد، هتک حرمت به قرآن را محکوم کرد و یادآور شد: یکی دیگر از مصادیق دروغگویی مدعیان حقوق بشر، صدور مجوز کشور سوئد برای اجرای مراسم هتک حرمت قرآن کریم است که اجازه داد با ادعای آزادی بیان قرآن را آتش بزنند، اما در همان کشور زمانی که دانشجوی ایرانی در دانشگاه پایان نامه خود را به حاج قاسم هدیه می‌کند، اجازه دفاع به او نمی‌دهند، بنابراین اگر ادعای آزادی بیان و عقیده دارید، این تضاد را چگونه تحلیل می‌کنید، در این میان گزینشی اقدام کردن برخی جریانات هم مورد سوال است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha