چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، بزرگترین دروغ قرن را ادعای حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد و گفت: در سوئد نسبت به قرآن کریم اساعه ادب شده و حتی با کمال وقاحت و بی‌شرمی آن را آزادی‌ بیان نامیده اند در حالی که اهانت به قرآن تجاوز به حقوق مسلمانان در سراسر جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امروز در خطبه های نماز جمعه خورموج با تبریک عید غدیر و ولادت امام هادی(ع) اظهار داشت: بهترین عیدی غدیر زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امیرالمؤمنین(ع) است که امام هادی(ع) به ما عنایت فرموده و یک دوره کامل دین شناسی و امام شناسی است.

وی با بیان اینکه بنیاد غدیر برای ترویج خطبه غدیریه در جامعه و بین جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کند افزود: غدیر بزرگترین عید اسلامی و راه علاج دردهای بشر است؛ ریشه همه انحرافات بشر در انحراف از پیام غدیر است و اگر از پیام غدیر انحرافی ایجاد نمی شد عاشورا اتفاق نمی افتاد؛ اصلاح جامعه بشری هم در گرو تمسک به غدیر و ولایت است.

خطیب جمعه خورموج بیان کرد: هرکس برای غدیر و ترویج و نشر پیام غدیر اقدامی کند مشمول دعای مستجاب پیامبر خدا خواهد بود که فرمود: اَللَّهُمَ والِ مَنْ والاهُ ... وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ و دعای مستجاب امام رضا(ع) است که فرمود: رَحِمَ اللهُ عَبداً أَحْیَا أَمْرَنَا.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه باید همه شیعیان برای بزرگداشت غدیر تلاش مضاعف کنند و برنامه های غدیر را باشور و شکوه برگزار کنند، گفت: برنامه حرکت کاروان غدیر و اجتماع سادات شهرستان و اطعام علوی به صورت ویژه و دهها برنامه باشکوه دیگر بصورت مردمی در شهرستان دشتی برگزار خواهد شد.

وی به ۱۰ تیر ماه روز صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: شهرستان دشتی از جهت توسعه معادن و رسیدگی به مشکلات معدن داران و استقرار کارخانجات، نیازمند توجه بیشتر مسئولان است؛ استاندار و معاون اقتصادی استاندار جهت جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری به منطقه محروم دشتی توجه بیشتری کنند و این انتظار به حق مردم و جوانان است.

خطیب جمعه خورموج افزود: جوان خورموجی ما با رتبه اول کنکور و فارغ‌التحصیل از دانشگاه صنعتی شریف امروز بیکار و به دنبال کارگری است؛ به دنبال گوش شنوایی هستیم که به او بگوییم جوان خورموجی با رتبه اول کنکور در رشته مهندسی نفت در سال ۹۷ و فارغ‌التحصیل با معدل بالا از دانشگاه صنعتی شریف، امروز بیکار و در به در به دنبال کارگری است. این غصه ها را به کجا بگوییم، چرا به جوانان دشتی در زمینه اشتغال توجهی نمی شود؟

وی در ادامه با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، بزرگترین دروغ قرن را ادعای حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد و گفت: ۶ تا ۱۲ تیر ماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است؛ 6 تیر ماه سال ۶۰ ترور نافرجام رهبری عزیز است که لطف و اراده الهی بر این قرار گرفت که این ذخیره ارزشمند خود را برای ملت ایران و امت اسلام حفظ کند تا امروز با اقتدار و قدرت در برابر زورگویان و زیاده خواهان ایستادگی کند.

حجت الاسلام زاهددوست ادامه داد: ۷ تیرماه سالروز سال ۶۰ سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام بود؛ همچنین در هشتم تیر سال ۶۶ بمباران شیمیایی سردشت شهادت ۱۱۰ نفر و مجروحیت پنج هزار نفر، ۱۱ تیر شهادت آیت الله صدوقی ،۱۲ تیر ۶۷ حمله به هواپیمای مسافربری و شهادت ۲۹۰ نفر، اینها بخشی از ادعای طرفداری از حقوق بشر آمریکا را اثبات می کند.

امام جمعه خورموج گفت: بدون شک آمریکا ناقض حقوق بشر، مخالف آزادی انسانها، دروغگو و به معنای واقعی ظالم است و این برای ملت عزیز ایران بیش از دیگران ثابت شده است.

وی با ابراز تاسف از حادثه قرآن‌سوزی در اروپا خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بسیاری بودند که نتوانستند از نور و رحمت آیمان و اسلام بهره مند شوند لذا همیشه دین‌ستیز و قرآن‌ستیز بوده‌اند. این بار نیز در یکی از کشورهای اروپایی یعنی سوئد نسبت به قرآن کریم اساعه ادب شده و حتی با کمال وقاحت و بی‌شرمی آن را آزادی‌ بیان نامیده اند در حالی که اهانت به قرآن تجاوز به حقوق مسلمانان در سراسر جهان است.

خطیب جمعه خورموج ابراز داشت: اگر به یکی از شخصیت‌های حقیر اروپایی کوچکترین انتقادی شود، آزادی‌بیان قلمداد نمی‌کنند بلکه فرد را مجازات می کنند اما با کمال بی‌شرمی و وقاحت آتش زدن قرآن و تجاوز به حق و حقوق مسلمانان را آزادی بیان تلقی می‌کنند؛ قرآن می فرماید کافران می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند در حالی که خود خدا کامل کننده نور خود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha