دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

حوزه/ حجت الاسلام احمد زاده گفت: تاکنون توسط تشکل‌های مردم‌نهاد برای اطعام بیش از یک میلیون نفر برنامه‌ریزی‌شده که در این باره، فقط در یک قلم حدود هفتاد هزار کیلوگرم برنج به همت کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تدارک دیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت عید غدیر با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه از هزار موکب پذیرایی در جشن روز عید غدیر، تاکنون ۷۰۰ موکب توسط هیئت مذهبی نام‌نویسی شده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌شده تا ۳۰۰ موکب باقیمانده نیز در خیابان رسالت برپا شود؛ ضمن اینکه خیابان غدیر در بلوار فداییان اسلام نیز در روز عید به کلی بسته خواهد شد و به همت مجتمع فرهنگی امیرالمؤمنین(ع)، ایستگاه‌های ویژه پذیرای مردم خواهند بود.

وی افزود: خوشبختانه در این حوزه زیرساخت‌های اصلی توسط شهرداری مشهد فراهم شده و ایستگاه‌ها نیز با پشتیبانی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱۰ کاروان خودرویی سبک و سنگین از طرف بسیج، سپاه امام رضا(ع)، هیئت و تشکل‌های مردمی سازمان‌دهی شده تا در روز عید غدیر، زینت‌افزای مشهدالرضا(ع) در معابر مختلف باشند. علاوه بر این، تاکنون توسط تشکل‌های مردم‌نهاد برای اطعام بیش از یک میلیون نفر برنامه‌ریزی‌شده که در این باره، فقط در یک قلم حدود هفتاد هزار کیلوگرم برنج به همت کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: فرمانداری مشهد اعلام آمادگی کرده تا برای تأمین اقلام تنظیم بازار با ۵۰ درصد تخفیف در این روز اقدام کند و اگرچه بنیاد غدیر هیچ ردیف اعتباری ندارد اما در مقام هماهنگ‌کننده، ستاد شهرستان مشهد را با فعالیت پرشور تشکل‌های خواهران تشکیل داده است.

حجت‌الاسلام احمدزاده تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور مساجد، شورای هماهنگی هیئت مذهبی شهرستان و استان، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی، آستان قدس رضوی و تشکل‌های مردم‌نهاد همگی به میدان آمده‌اند که در روز عید سعید غدیر، از مناطق غربی همچون الهیه گرفته تا محله مهرآباد و شهرک شهید باهنر، مشهدالرضا(ع) میزبان جشن‌های مردمی باشد.

وی تأکید کرد: به‌موازات این، ایستگاه‌های زیست عفیفانه نیز که تاکنون در بوستان‌های مشهد برپا بود و خانواده‌ها استقبال قابل‌توجهی از محتوای قابل‌ارائه در این ایستگاه‌ها داشتند، همگی مأموریت یافته‌اند تا فعالیت مطلوبی در عید غدیر داشته باشند و ماهیت عید و دهه ولایت را تا ۲۱ تیرماه و روز عفاف و حجاب در جامعه حفظ کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha