یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ولایت فقیه در امتداد غدیر خم است، گفت: اگر پیام غدیر بدرستی به گوش مردم می‌رسید، فتنه‌های سه دهه اخیر در کشور رخ نمی‌داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در جلسه‌ای به مناسبت دهه امامت و ولایت در سپاه استان قم، با اشاره به خطبه غدیر، گفت: ساده‌ترین پیام غدیر خم بر اساس آنچه رسول گرامی اسلام مطرح کرده این است که ولایت علی علیه السلام در سطح توحید و معاد و نبوت است و در سطح اموری مانند نماز، روزه و زکات نیست.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام راحل در شرح دعای سحر، ولایت را مغز دین و روح توحید و استمرار رسالت نام می‌برد، ولایت جزء ارکان دین است و قابل مقایسه با نماز و روزه و زکات نیست.

وی بیان کرد: طبق آنچه در بسیاری از متون معتبر حدیثی و روایی آمده، ائمه اطهار علیهم السلام ولایت تکوینی بر تمام موجودات و مخلوقات عالم خلقت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با بیان اینکه ولایت فقیه در امتداد غدیر خم است، گفت: اگر پیام غدیر بدرستی به گوش مردم می‌رسید، فتنه‌های سه دهه اخیر در کشور رخ نمی‌داد.

وی تصریح عنوان کرد: در فتنه سال گذشته که مصداق واقعی جنگ احزاب بود بسیاری از سفارت خانه‌ها، رؤسای جمهور و مسئولان سیاسی کشورها وارد عرصه شده بودند، اما با این وجود به مدد الهی، هدایت‌های حکیمانه رهبری و حضور مردم در صحنه توطئه‌های آن‌ها خنثی شد.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: در معرفی جایگاه واقعی ولی فقیه بسیاری از دستگاه‌ها از حوزه علمیه گرفته تا امت حزب الله عذر تقصیر داشته و نتوانستند آن جایگاه واقعی و حیاتی را بدرستی تبیین کنند.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برغم‌همه تلاش و توطئه‌های دشمنان، آن‌ها امروز به صراحت بیان کردند که در فتنه سال گذشته شکست خوردند و جمهوری اسلامی ایران درخت تنومندی است که با چنین ضرباتی زمینگیر نمی‌شود.

وی عنوان کرد: پیام امروز حادثه بزرگ حجة الوداع این است که پیام غدیر را به درستی شناخته، تحلیل کنیم و به گوش مردم برسانیم تا عاشورای دیگری رخ ندهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha