دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اختتامیه همدان علامه حلی

حوزه / امام جمعه همدان گفت: هدف دشمن، ضربه زدن به مقبولیت و جایگاه روحانیت است و برای رسیدن به این هدف خود، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره علامه حلی همدان، با تقدیر از تلاش طلاب و اساتید حوزه علمیه استان در عرصه موضوعات پژوهشی، اظهار داشت: در طول تاریخ اسم و رسم‌ها مهم نیست، بلکه افرادی ماندگاری شدند که در هدایت بشر نقش داشته‌اند.

وی با بیان اینکه علامه امینی با نوشتن الغدیر باعث هدایت طلاب بسیاری شد، گفت: وقتی کاری برای خدا باشد و با اخلاص انجام شود، پروردگار مسائل ظاهری آن را هم درست می‌کند و به آن برکت می‌دهد.

امام جمعه همدان، با اشاره به تلاش دشمن و برنامه ریزی او برای آسیب رساندن به جایگاه روحانیت، یادآور شد: همان‌طور که حضرت امام(ره) فرمودند، مساله دشمن روحانیون و عمامه نیست، بلکه آنها با اسلام و این حیات طیبه و نظام فکری، عقیدتی مشکل دارند.

وی افزود: این نظام فکری است که منافع مستکبران را به خطر انداخته و لذا دشمن به دنبال مقابله با حوزه‌های علمیه به عنوان نهادی است که این تفکر را آموزش و ترویج می‌هد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند تا این هنجارها را بر هم بزند، خاطرنشان کرد: هدف دشمن، ضربه زدن به مقبولیت و جایگاه روحانیت است و برای رسیدن به این هدف خود، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید برای محافظت از جایگاه حوزه و آن نظام معرفتی اسلامی تلاش کنیم، گفت: یکی از راه‌های محافظت از این جایگاه، این است که در محیط‌های علمی حرفی برای گفتن داشته باشیم و جشنواره علامه حلی بستری مناسبت برای تحقق این مسئله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه صرف داشتن مطالعه باعث موفقیت طلاب نمی‌شود، اظهار کرد: طلبه‌ای موفق خواهد شد که مسئله محور و تحقیقی کار کند، همانند کاری که علامه حلی آن را انجام داد.

وی تصریح کرد: البته پژوهشی موفق است که بتواند هم نظام فکری را تقویت کند و هم عقل جامعه را تقویت کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha