شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سنجان

حوزه/ به همت مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان و با همکاری کانون نورالثقلین شهید کبیری و پایگاه بسیج این مدرسه علمیه جشن دهه ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با روز عید غدیر، جشن دهه ولایت و امامت با همکاری کانون نورالثقلین شهید کبیری و پایگاه بسیج این مدرسه علمیه با حضور خانم شیرمحمدی مدرس مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان در سالن اجتماعات این مدرسه برزگزار شد.

خانم شیرمحمدی ضمن تبریک عید بزرگ غدیر پیرامون واقعه غدیر، اظهار داشت: واقعه غدیر خم، ازمهم‌ ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسیر بازگشت از حجة الوداع و در منطقه غدیر خم، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند.

وی افزود: در مسأله غدیر هم بیعت لسانی بوده که پیامبر از همه اقرار می‌گرفتند و هم نیاز به بیعت قلبی بوده است، چون مکرر رسول اکرم آنان را به پذیرش ولایت قلبی ایشان امر میفرمودند و فرمودند: بگویید ما فرمان تو را از جانب خداوند درباره علی ابن ابی طالب و امامان از فرزندانش به ما رساندی، اطاعت می‌کنیم و به آن راضی هستیم و با قلب و زبان تو بر این مدعا بیعت می‌کنیم، و هم بیعت عملی بوده که در آخر همه موظف شدند بیایند و دست خود را به سمت امیرالمؤمنین(ع) دراز نمایند و بیعت کنند.

در ادامه مراسم خانم زهره بند به خواندن اشعاری در مدح مولا علی(ع) پرداخت.

از برنامه‌های دیگر این مراسم، مسابقه قرآنی آیه‌های ولایت توسط کانون نورالثقلین شهید کبیری، مسابقه ورزشی، بازی کودکانه و خواندن اشعار کودکانه برای فرزندان طلاب، اهدای هدیه به سادات، تقدیر از فعالین فرهنگی و برگزاری مسابقه با عنوان بهترین پوشش با روسری و پذیرایی بود.

واقعه غدیر خم، از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha