چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
photo_2023-07-07_12-31-59.jpg

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال گفت: آیات صریح و آشکاری در قرآن کریم وجود دارد که عذر و بهانه‌ای برای عدم پذیرش ولایت و امامت امام علی(ع) نگذاشته است.

رقیه یوسفی معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، اظهار داشت: کسی که امامت بر عالم وجود را بر عهده دارد باید جامع ملکات عفت، شجاعت، حکمت و غیره باشد که راه اثبات چنین صفاتی فقط از طریق حکم صریح ممکن است.

وی افزود: آیات صریح و آشکاری در مورد دانش حضرت علی(ع)، انتخاب الهی آن حضرت به ولایت و رهبری وجود دارد که راه هرگونه عذر و بهانه برای عدم پذیرش قطعی ولایت و امامت این امام همام را مسدود کرده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال گفت: در مورد رهبری امیرالمؤمنین(ع) می‌توان به روایاتی آشکار همچون حدیث منزلت استدلال کرد چرا که حدیث منزلت از نظر صدور، بین مسلمانان قطعی است یعنی در زمان فعلی از جنبه سندی به‌گونه‌ای است که در دل مجموعه روایات متواتر، حدیث منزلت را می‌توان یافت.

یوسفی ادامه داد: معنا و مفهوم حدیث منزلت بسیار روشن بوده و بالاتر از نبوت است و بحث امامت بر عالم وجود را از زبان پیامبر اکرم(ص) می‌رساند.

استاد مدرسه علمیه خواهران خلخال به بیان چرایی اهمیت و ضرورت پرداختن به حدیث منزلت در بحث امامت حضرت علی(ع) پرداخت و بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) وقتی حدیث منزلت را مطرح کرد در واقع قصد معرفی امام علی(ع) به مردم را داشت و به همین منظور پیامبر اکرم(ص) تمام آیات وارده در رابطه با حضرت موسی و حضرت هارون(ع) را در مصادیقی بالاتر در مورد مولای متقیان تکرار کرده‌اند.

آیات صریح قرآن بهانه‌ای برای عدم پذیرش ولایت امیرالمومنین(ع) نگذاشته است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha