شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
درمان تومورهای چشمی کودکان

حوزه/ بنیاد بین المللی درمان سرطان «وارث» وابسته به آستان مقدس امام حسین (ع) برای اولین بار در عراق هزینه درمان تومورهای چشمی کودکان را می‌پردازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دکتر حیدر العابدی رئیس مرکز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر امام حسین (ع) گفت: برای اولین بار در عراق با حمایت کامل آستان حسینی از بنیاد بین المللی درمان سرطان «وارث» طرح درمان تومور چشمی کودکان با تزریق ماده شیمیایی به برخی از تومورهای بسیار ظریفی که شبکیه چشم آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بدون انجام شیمی درمانی وریدی در حال اجراست.

وی افزود: این خدمات پزشکی از کودک آسیب دیده محافظت نموده و از تخلیه چشم جلوگیری می‌کند، به ویژه اینکه بیشتر این نوع تومورها به تخلیه چشم منجر می‌شود.

العابدی گفت: هزینه این عمل ها در خارج از عراق ۷۰۰۰ دلار آمریکا است که در حال حاضر در اینجا به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این مرکز دارای جدیدترین تجهیزات روز دنیا است و ما آماده پذیرایی از تمامی کودکان عراقی مبتلا به این نوع تومور هستیم.

شایان ذکر است بنیاد بین المللی درمان سرطان «وارث» وابسته به سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر امام حسین (ع) با هدایت مستقیم حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت عالی دینی و تولیت شرعی این آستان اقدام به ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر ۱۵ سال می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha