دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کادر پزشکی آستان مقدس امام حسین (ع) در خدمت زائران  روزعرفه و عید قربان

حوزه/ آستان مقدس امام حسین (ع) برای خدمت رسانی به زائران در روزهای عرفه و عید قربان از بیمارستان، کادر پزشکی ثابت و سیار و تجهیزات کامل استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دکتر حیدر العابدی رئیس مرکز بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حرم مطهر گفت: در جهت خدمت رسانی به زائران عرفه و عید قربان جلسه ای با حضور تمامی مدیران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به این مرکز برای تهیه طرح یکپارچه پزشکی با مشارکت تعداد زیادی از پزشکان، پرستاران و امدادگران برگزار شد.

وی توضیح داد: برای پیاده سازی هر چه بهتر این طرح آن را به سه بخش تقسیم کرده ایم، یگان A شامل کادر پزشکی و پرستاری با تجیزات کامل همراه با یک اتاق برای عمل های جزئی و دارای یک واحد اورژانس صحرایی است. یگان B پذیرش بیماران بحرانی و خطرناک را به عهده خواهد داشت و برای نجات بیماران و انتقال آنها به نزدیکترین بیمارستان صحرایی تلاش خواهد کرد. یگان C منحصراً شامل کادر پرستاری خواهد بود و وظیفه آن ارائه کمک‌های اولیه، دستورالعمل‌های پیشگیرانه و توصیه های پزشکی و بهداشتی در اثنای زیارت است.

العابدی ادامه داد: در داخل شهر قدیم و مجاور مرقد امام حسین (ع) نیز علاوه بر استقرار اکیپ های سیار امدادگران و حاملان برانکارد، کادرهای تخصصی پزشکی وابسته به بیمارستان خدیجه کبری (س) و بنیاد بین المللی درمان سرطان وارث و چند کادر از مرکز میزان، با تجهیزات کامل مستقر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان تخصصی سفیر امام حسین (ع) برای پذیرش موارد جراحی اورژانسی، بیمارستان تخصصی امام زین العابدین (ع) برای حوادث اورژانسی داخلی و دیگر بیماریها و مرکز تخصصی جراحی چشم پزشکی حضرت زینب کبری (س) به عنوان مرکز اورژانس برای بیماریهای شدید و خطرناک اختصاص یافته است.

رئیس مرکز بهداشت حرم مطهر امام حسین (ع) ابراز داشت: این طرح به منظور ارائه بهترین خدمات درمانی، بهداشتی از روز ۸ ذی الحجه اجرا می‌شود.

یادآور می‌شود بنا به دستور حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت دینی و تولیت شرعی حرم مطهر امام حسین(ع)، این آستان تمامی توانمندی‌ها، کارکنان و بخشهای خود را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) به کار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha