دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین  (ISC) و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه / پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی و مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد فاضل زاده "رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)" به همراه هیأت همراه از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازدید بعمل آوردند و در نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیران ادارات و مراکز این پژوهشگاه وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در این نشست، نسبت به معرفی پژوهشگاه و فعالیت های بخش های مختلف آن پرداخت و گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ از سال ۹۳ رویکردش به مسئله محوری تغییر کرد و از سال گذشته هم یک قیدی به این رویکرد مسئله محوری اضافه شد و به «امتداد مسئله محوری در چرخه حکمرانی کشور» تغییر یافت.

وی اضافه کرد: بدین معنا که پروژه هایی که در کشور انجام می شود حتماً باید ناظر به حل یک مسئله ای با رویکرد حکمرانی باشد و پژوهشکده های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم مسئله مرجعیت حکمرانی را دنبال می کنند.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: امیدوارم همکاری با ISC به ارتقاء دانش در حوزه نظام های ارزیابی و سنجش که نیازمند همکاری کارشناسان دو مجموعه می باشد کمک کنند و بتوانیم کارگاه های ویژه ای را برای استاندارد شدن برنامه ها بصورت مشترک برگزار کنیم.

در ادامه سید احمد فاضل زاده رئیس موسسه ISC، ضمن ابراز خرسندی از توفیق زیارت حرم حضرت معصومه (س)، به ایراد سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال گذشته رتبه ۱۸ در بین ۵۲ موسسه پژوهشی و رتبه ۵ در بین ۲۲ موسسه پژوهشی در حوزه هنر و علوم انسانی را کسب نموده است.

وی افزود: مسئله محور بودن پژوهش ها یک نقطه قوت مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی است و در این راستا، سامانه نظام ایده ها و نیازها که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است می‌تواند کمک موثری در تعریف مسائل و حوزه های پژوهشی داشته باشد.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: مجموعه دانشنامه ها و دایره المعارف علوم قرآنی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شده است باید به محققین جهان اسلام معرفی شود که در این زمینه می‌توان از ظرفیت های موجود در ISC بهره برد.

در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی– پژوهشی– فناوری – نوآوری بین موسسه ISC و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی توسط روسای دو مجموعه امضا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha