شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
photo_2023-07-10_12-45-17.jpg

امام جمعه گرمی گفت: در فضای کنونی کشور ضرورت وجود حوزه‌های علمیه بانوان بیش از پیش احساس می‌شود به‌طوری که حضور فیزیکی‌شان در جامعه اثر ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌ یدالله صفری در نشست با مدیران و مسؤولین حوزه علمیه خواهران اردبیل که عصر امروز در دفتر امام جمعه گرمی برگزار شد، گفت: در فضای کنونی کشور ضرورت وجود حوزه‌های علمیه بانوان بیش از پیش احساس می‌شود بانوان طلبه غیر از رسالت طلبگی، حضور آنان در جامعه اثر ویژه‌ای دارد.

وی فعالیت مدرسه علمیه خواهران گرمی را ستودنی بیان کرد و افزود: خواهران طلبه این شهرستان در برگزاری اعیاد گوناگون و بحث حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر انصافاً خوش درخشیدند به‌طوری که اثر فعالیت‌های این مجموعه در شهر ملموس است.

امام جمعه گرمی با اشاره به اینکه نهاد مقدس حوزه علمیه خواهران یک مجموعه آموزشی است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان با برنامه‌های مختلف سعی در ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند بایستی ظرفیت حوزه علمیه خواهران در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که تبیین مسئله حجاب با وجود بانوان طلبه به نحو شایسته اتفاق می‌افتد.

وی رعایت تهذیب در کنار علوم حوزوی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: یک بانوی طلبه با علم‌آموزی صرف راه به جایی نخواهد برد یک طلبه باید علمی را که در حوزه علمیه آموخته به معنویت تبدیل کند در غیر این صورت متضرر شده است.

وجود حوزه های علمیه بانوان یک ضرورت است

وجود حوزه های علمیه بانوان یک ضرورت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    حوزه علمیه باید خروجی مثبت و انسان ساز و تمدن ساز باشه ادغام حوزه علمیه و آموزش پرورش و افزایش مدارس اسلامی ایرانی یک نیاز خوب و مفید هست