جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: برای حفظ نهاد خانواده و داشتن جامعه‌ای پویا و بانشاط باید حجاب توسط زنان و مردان رعایت شود، زیرا اگر خانواده سالم بوده و پوشش را رعایت کند، جامعه که از اجتماع خانواده تشکیل می‌شود، سالم و پایدار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مسأله عفاف و حجاب و پوشش مناسب در دین اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما متأسفانه مدتی است که فرهنگ اصیل ایرانی در زمینه حجاب دستخوش تغییرات قرار گرفته است. رسانه‌های غربی و استکبار جهانی حجاب بانوان را نشانه گرفته‌اند که برخی از جوانان و بانوان فریب تبلیغات سوء آنان را خورده و تحت تأثیر فرهنگ منحط غربی قرار گرفته و به بی‌حجابی روی آوردند. بر این اساس، پوشش نامناسب در جامعه گسترش یافته که آسیب‌ها و پیامدهایی را در خانواده و جامعه به همراه دارد.

در همین راستا و به مناسبت فرارسیدن روز حجاب و عفاف گفت‌وگویی با خانم شمسی طاهری مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان صورت گرفته که از منظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

خانم طاهری ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، بیان کرد: زنان مانند مرواریدهای گرانبهایی هستند که به علت قرار گرفتن در صدف حجاب، در اسلام از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی با بیان این‌که زنان با حفظ پوشش و رعایت حجاب سلامتی خانواده و جامعه را تضمین می‌کنند، تشریح کرد: اگر این امر مهم در جامعه رعایت نشود، آرامش را از خود و دیگران سلب کرده و زندگی در چنین جامعه‌ای در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، خانواده را اولین نهاد برای تربیت فرزندان دانست و تأکید کرد: خانواده تأثیر بسیاری در التزام فرزندان به رعایت موازین دینی، اخلاقی و اعتقادی از جمله پوشش دارد، بنابراین، اگر تعمیق باورهای دینی از سوی والدین برای فرزندان تبیین نگردد، تحت تأثیر هجمه‌های دشمنان قرار گرفته و از مسائل دینی و ارزش‌های اسلامی روی‌گردان می‌شوند.

طاهری ادامه داد: دختران امروز که مادران فردا هستند، اگر به موازین شرعی و پوشش مناسب اعتقادی نداشته باشند، بسیاری از آسیب‌ها و معضلات دامن‌گیر خانواده و جامعه می‌شود.

وی به نقش خانواده برای درونی کردن حجاب پرداخت و اظهار کرد: کودک از بدو تولد با والدین ارتباط داشته و هویت و شخصیت او در خانواده شکل می‌گیرد، از این رو، باید جام وجود فرزندان از معارف ناب الهی لبریز شود تا زمانی که در اجتماع حضور می یابند، فطرت پاک آنان به چیزی آمیخته نشود.

استاد حوزه خواهران تأکید کرد: والدین با مراقبت عالمانه و آگاهانه و در سایه حجاب و اخلاق دینی فرزندانی پاک و پایبند به ارزش های اسلامی به جامعه تحویل دهند.

طاهری تزلزل و سستی بنیان خانواده را از مهم‌ترین پیامدهای بی‌حجابی برشمرد و تشریح کرد: برای حفظ نهاد خانواده و داشتن جامعه‌ای پویا و بانشاط باید حجاب توسط زنان و مردان رعایت شود، زیرا اگر خانواده سالم بوده و پوشش را رعایت کند، جامعه که از اجتماع خانواده تشکیل می‌شود، سالم و پایدار خواهد ماند.

وی، افزایش احترام و حفظ شخصیت زن را از دیگر آثار رعایت حجاب معرفی کرد و افزود: دین اسلام که زن را مانند گوهر گرانبهای هستی و دارای شخصیت کامل انسانی می‌داند، حجاب را بهترین وسیله برای حفظ ثبات و شخصیت زن معرفی می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان ادامه داد: حجاب این فرصت را به زنان می‌دهد که در کمال احترام، عزت نفس و برخورداری از شخصیت اجتماعی، توانمندی‌ها و استعدادهای خود را به منصه ظهور و بروز برسانند.

طاهری با تأکید بر این‌که مبلغان دین اسلام در راستای اعتلا و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام بردارند، خاطرنشان کرد: مبلغان با شناخت صحیح احکام و آداب اسلامی، رفتار و گفتار نیک و پسندیده آثار و برکات حجاب را از طریق فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه کرده و اهمیت آن را برای نسل جوان تبیین کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha