دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اگر مالیات اخذ می‌شود، خدمات هم باید به درستی ارائه شود، گفت: نمی‌شود مالیات اخذ شود، اما خدمات ارایه نشود و لذا مردم باید احساس کنند با پرداخت مالیات، خدمات دریافت می‌کنند و مصارف آن برای مردم مشخص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل مالیاتی استان همدان، با بیان اینکه مالیات از بحث‌هایی است که پیچیدگی‌های فراوانی دارد، اظهار داشت: لازم است تا برآوردی از مالیات واقعی و نه وصول شده وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم رعایت عدالت در اخذ مالیات‌ها، یادآور شد: گاهی از موارد با وجود آنکه افرادی بهره‌مندی‌هایی بیشتری از خدمات و امکانات دارند، اما پرداخت مالیات آنها کمتر است و برخی اوقات شاهد فرارهای مالیاتی هستیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه اقدامات جدید در دریافت مالیات می‌تواند ما را به عدالت در این حوزه نزدیک کند، گفت: این که مطرح شده در دریافت مالیات از کاسب‌های خُرد سخت‌گیری آنچنانی صورت نمی‌گیرد، خوشحال کننده است.

وی افزود: کارگر و یا کارمند با دریافتی ناچیز، قبل از دریافت حقوق، مالیات آن کم می‌شود اما برخی با درآمدهای فراوانی که دارند، مالیات پرداخت نمی‌کنند، بنابراین لازم است بر این مسائل تمرکز داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ دریافت مالیات به خوبی در کشور ترویج نشده است، اظهار کرد: خیلی از کشورهای دنیا به لحاظ اینکه منابعی چون نفت ندارند، درآمد اصلی آنها مالیات است اما در کشور به دلیل وجود نفت کمتر اهمیت و جایگاه مالیات تبیین شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مالیات اخذ می‌شود، خدمات هم باید به درستی ارائه شود، یادآور شد: نمی‌شود مالیات اخذ شود، اما خدمات ارایه نشود و لذا مردم باید احساس کنند با پرداخت مالیات، خدمات دریافت می‌کنند و مصارف آن برای مردم مشخص باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه متاسفانه در استان صنایع بزرگی نداریم، خاطرنشان کرد: اینکه مالیات از استان خارج نمی‌شود، به توسعه استان کمک خواهد کرد و این اقدام قابل تقدیر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha