یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصاحبه با مدیر حوزه علمیه خواهران یزد

آزمون ورودی مقطع سطح ۲ حوزه علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور جمعه ۲۳ تیر در ۱۳ مرکز آزمون در سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با اشاره به اینکه ۶۹۹ نفر برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقاطع مختلف حوزه علمیه خواهران استان یزد ثبت نام کرده اند، گفت: ۴۴۲ نفر جهت تحصیل در مقطع سطح ۲ ثبت نام کرده که از این تعداد ۹۰ نفر متقاضی مقطع عمومی(سیکل) و ۳۵۲ نفر متقاضی مقطع عمومی ویژه هستند و در مجموع ۹۴ نفر به جهت دارا بودن شرایط، از آزمون ورودی معاف شده اند و با توجه به امکان ثبت نام برای افراد دارای شرایط معافیت از آزمون، این آمار نهایی نمی باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: آزمون به صورت حضوری روز جمعه ۲۳ تیر ساعت ۹ صبح همزمان با سراسر کشور در ۱۳ مرکز آزمون در سطح استان برگزار خواهد شد

وی اظهار کرد: براساس اعلام معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، نتایج نهایی آزمون پذیرش هفته اول مرداد ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد و پس از اعلام نتایج آزمون، پذیرفته شدگان وارد مرحله مصاحبه می شوند و در بازه زمانی ۸ الی ۳۱ مرداد ماه مصاحبه ها انجام خواهد شد.

حجت الاسلام کارگر شورکی اضافه کرد: بعد از انجام مصاحبه، اسامی پذیرفته شدگان نهایی ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲مشخص می شود و پذیرفته شدگان با مراجعه حضوری به مدارس، ثبت خود را نهایی خواهند کرد.

وی افزود: در حوزه های علمیه خواهران مقطع عمومی در دو گروه برگزار می شود، در گروه فارغ التحصیلان دیپلم(عمومی ویژه)، دوره تحصیلی ۵سال و در گروه سیکل( عمومی)، دوره تحصیلی ۷ سال است و پس از طی آن، دانش آموختگان دانشنامه سطح ۲ را دریافت خواهند کرد.

مدیرحوزه علمیه خواهران یزد بیان کرد: در استان یزد ۴۴۲ نفر در مقطع سطح ۲ و ۱۸۷ نفر در مقطع سطح سه و ۷۰ نفر در مقطع سطح چهار ثبت نام کرده اند و با توجه به برگزاری آزمون مقطع سطح سه و چهار در ۱۲ خرداد ماه سال جاری از این تعداد ۹۴ نفر در مقطع سطح سه و در رشته های کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش امامت، تفسیر و علوم قرآن، مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی و فقه و اصول و ۳۰ نفر در مقطع سطح چهار و در رشته های تفسیر تطبیقی، علوم و معارف قرآن، فقه خانواده و کلام اسلامی در آزمون ورودی پذیرفته و دعوت به مصاحبه شده اند.

وی در پایان اعلام کرد: علاقه مندان تحصیل حوزوی مقطع سطح ۲ در صورت دارا بودن شرایط معافیت از آزمون ورودی شامل معدل بالای ۱۸ برای دارندگان مدرک سیکل و دیپلم و ۱۷ برای دارندگان مدرک کارشناسی و حافظ کل قرآن، صحیفه سجادیه و یا نهج البلاغه می توانند تا پایان شهریور ماه به صورت حضوری و با مرجعه به مدارس علمیه ثبت نام نمایند.

استان یزد از جمله استان های کشور است که در تمام شهرهای خود دارای مدرسه علمیه خواهران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha