پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ساوه

حوزه/ همایش "کنشگران عفاف و حجاب"با حضور طلاب مدارس علمیه ریحانه الرسول (س)، فاطمه الزهرا(س) و الهیه ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با روز عفاف و حجاب و سالگرد قیام مردم مشهد در مسجد گوهر شاد همایش "کنشگران عفاف و حجاب" با حضور مسئولان شهرستان ساوه، مدیران، اساتید، کادر، طلاب و مبلغین عفاف و حجاب مدارس علمیه ریحانه الرسول (س)، فاطمه الزهرا(س) و الهیه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

خانم کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه در این همایش به ارتباط نقش خانوادگی و اجتماعی بانوان اشاره کرد و گفت: معیارهای اسوه بودن زن با نقش های خانوادگی و اجتماعی زنان ارتباط وثیقی دارد و در کنار نقش های خانواده، به عنوان عضوی از جامعه اسلامی و انسانی می تواند نقش های متفاوتی را برعهده بگیرد.‌

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها در معرفی زنان اسوه، یادآور شد: از میان الگوها، الگویی ویژه به نام حضرت فاطمه زهرا (س) به زنان معرفی شده که نبی اکرم(ص) بارها به ایشان "فداها ابوها" فرمودند. حضرت زهرا(س) علاوه بر وظایف همسری و مادری در صحنه های اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی حضور داشتند .

وی اظهار کرد: بانوان امروزمی توانند با تبعیت از حضرت زهرا (س) در پرتو حجاب با حضور در عرصه های اجتماعی علاوه بر افزایش امنیت اجتماعی، به عزت نفس و احترام اجتماعی افزون تری دست یابند.

همایش "کنشگران عفاف و حجاب" در ساوه برگزار شد

حجت الاسلام هادئی هم در بیان "جهاد تبیین، وظیفه مبلغین" اظهار کرد: به استناد آیه قرآن کریم شرط اول مُبلّغ بودن ترس از خدا و نترسیدن از غیر خداست .

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات جامعه دینی، غفلت از دشمن است. استکبار جهانی همواره تلاش کرده فرهنگ اسلامی و ایرانی از بین برود، در حالی که نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران فرهنگ فاطمی و حسینی جامعه است .

فعال فرهنگی با بیان این که برتری جمهوری اسلامی ایران بر دشمن یک برتری ایدئولوژیک است تصریح کرد: در اسلام آرایش جنگ نرم مهم تر از جنگ سخت می باشد.

همایش "کنشگران عفاف و حجاب" در ساوه برگزار شد

حجت الاسلام هادئی در بیان آثار حجاب افزود: حجاب زن تراز اسلام، شهوت پرستی را به چالش می کشاند، موجب هویت اسلامی و انسانی او شده، منزلت و ارزشش را بالابرده، از استتثمار و نگاه ابزاری به زن جلوگیری می کند و امنیت روحی و روانی زن را تأمین می کند.

در ادامه، حکم مسئولیت ستاد نهضت پیشرفت بانوان از طرف رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه به خانم نجیبه کرمی مدیر و مدرس موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها اهدا گردید.

اجرای گروه سرود قرآن آموزان خانه قرآنی اسراء و از برنامه های جانبی این مراسم بود.

همایش "کنشگران عفاف و حجاب" در ساوه برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha