چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
photo_2023-07-12_11-35-27.jpg

حوزه / مدیر مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) نمین با بیان اینکه همه مردم کشور در تحقق حجاب اسلامی تکلیف دارند، گفت: نباید این مسئله ارزشمند و بسیار مهم دستاویزی برای پیشبرد مقاصد برخی افراد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حمیده فتحیان مدیر مدرسه علمیه فاطمة‌الزهرا(س) نمین، در آیین گرامیداشت سالروز عفاف و حجاب که روز گذشته در سالن ورزشی سپاه شهرستان نمین برگزار شد، با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: حجاب حکمی الهی و عاملی مهم و بزرگ برای تقرب الهی و از صفات زنان نمونه و شایسته است که بنا بر آیات قرآن، با رعایت پاکدامنی و دوری از آلودگی‌ها الگوی زنان مسلمان شدند.

وی حیا و عفت را از ملزومات زندگی بانوان مسلمان دانست و افزود: یک جامعه زمانی طعم واقعی نسلی پاک را خواهد چشید که در آن مصونیت قشر عظیم بانوان از گزند نامحرمان حفظ شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة‌الزهرا(س) نمین، بیان کرد: تحقق مصونیت زنان در جامعه منوط به گسترش فرهنگ اسلامی عفاف و حجاب است که با تلاش بانوان محجبه اسلامی میسر می‌شود و به یقین، با حفظ حجاب و پیشه‌کردن حیا و عفت، جامعه آرمانی اسلامی که امنیت را به انسان‌ها به‌خصوص برای قشر زن به ارمغان می‌آورد، شکل خواهد گرفت.

فتحیان خاطرنشان کرد: در فرهنگ غرب، از زن به عنوان کالایی ارزان و ابزاری برای تجارت که فاقد منزلت و جایگاه ارزشمند است بهره‌برداری می‌شود، اما در اسلام، از این قشر به‌عنوان مادری مهربان، همسری فداکار و خواهری دلسوز یاد می‌شود که با عفت و حیای خود تربیت نسل علوی را رقم می‌زنند.

وی تصریح کرد: همه افراد جامعه بایستی عاملی برای تحقق حجاب در جامعه اسلامی باشند و نباید مسئله عفاف و حجاب با بی‌توجهی به اصل ارزشمند آن که یادگار بانوی مکرم اسلام است، دستاویزی برای پیشبرد مقاصد برخی افراد شود چرا که حجاب وسیله‌ای مقدس و زینت‌بخش برای حفظ و کرامت جایگاه ارزشمند زنان است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) نمین، حجاب و عفاف را لباسی برای بندگی خدا قلمداد کرد و یادآور شد: این گوهر گرانبها برای تجلی مظهر انوار الهی است که نباید با تبعیت از فرهنگ بی‌اساس و بیگانه غرب مورد بی‌مهری و بی‌توجهی واقع شود.

همه مردم در تحقق حجاب اسلامی در جامعه مسئول هستند

همه مردم در تحقق حجاب اسلامی در جامعه مسئول هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha