دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نایین

امام جمعه نایین با بیان‌ اینکه بزرگترین درس امام حسین(ع) به عالم، احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در حماسه جانسوز کربلا، صبر و استقامت، عزت نفس، صداقت، آزادی خواهی، حفظ آرامش روانی در سخت‌ترین شرایط زندگی را امام حسین(ع) به مردم نشان دادند و این باعث تعجب فرشتگان الهی از صبر امام حسین (ع) شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین در نماز جمعه این هفته، با بیان‌ اینکه بزرگترین درس امام حسین(ع) به عالم، احیای امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: در حماسه جانسوز کربلا، صبر و استقامت، عزت نفس، صداقت، آزادی خواهی، حفظ آرامش روانی در سخت‌ترین شرایط زندگی را امام حسین(ع) به مردم نشان دادند و این باعث تعجب فرشتگان الهی از صبر امام حسین (ع) شد.

وی ادامه داد: کربلا و واقعه عاشورا درس‌های بزرگ اجتماعی، تربیتی و سیاسی داشت و پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) جهالت و گمراهی مردم را فرا گرفت و این گمراهی و جهالت و نادانی ۶۰ سال به طول انجامید.

حجت الاسلام مطهرخو افزود: دوری از ذکر خدا، معنویت، خداپرستی و دنیاطلبی، انحراف بزرگی پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) میان مردم ایجاد کرد و در ادامه تاریخ قیام امام حسین (ع) را به همراه داشت.

امام جمعه نایین با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای قرارگیری جامعه در مسیر اصلی یعنی خداپرستی، توحید و عدالت قیام کرد، یادآور شد: قیام امام حسین(ع) یک قیام جاودانه است و خداوند ایشان را به خاطر این حرکت، عزیز کرد، چرا که کار امام حسین (ع) یک عمل صالح به معنای عملی با قصد قربت بود که باعث مستحکم‌تر شدن اعتقاد انسان می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که انسان مومن در راه خداوند متعال عمل صالح انجام دهد، محبوب خدا و محبوب خلق خدا و در ذهن مردم ماندگار می‌شود.

حجت الاسلام مطهرخو با بیان‌ اینکه امام حسین(ع) عمل صالح انجام دادند و جامعه را به مسیر خود برگرداند، بیان کرد: در ماه محرم و صفر باید اصل عاشورا و عمل امام حسین(ع) برای مردم تبیین شود و مجالس روضه اعتقادات مردم را روشن کند، چرا که با این مجالس باید امر به معروف و نهی از منکر احیا شود و چشمه معرفت حسینی را که حضرت زینب کبری(ع) به جوش آورد، به مردم شناسانده شود.

وی در ادامه با اشاره به رویدادهای این هفته به خصوص روز خانواده و سالمندان، اظهار کرد: به حکمت خداوند خالق انسان، سالمندی یک مقطع از حیات انسانی است و در دین اسلام توجه و نگاه به سالمند بسیار سفارش شده است.

حجت الاسلام مطهرخو با بیان اینکه پیران در میان خانواده‌های خود به مانند پیامبران در میان امت هستند، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودن، وجود پیران سالخورده در میان شما باعث افزایش فیض الهی و افزایش برکت در نعمت الهی است و ازما نیست کسی که به پیران سالخورده بی‌احترامی کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha