سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: رساندن تبلیغ دین به صورت شفاف و واضح از طریق گوش و دل به صورت مستند و مستدل امری ضروری است، به‌ویژه در این برهه از زمان که عصر رسانه و فضای مجازی است، مبلغین باید به گونه‌ای سخن بگویند که بر دل‌های مخاطبین بنشیند و این کار با عمل صالح شدنی است، پس هنر مبلغ این است که بر گوش‌ها و دل‌های مخاطب غالب شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی پیش از ظهر امروز در همایش شمیم حسینی و طلائیه داران تبلیغ که در سالن همایش‌های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مبلغین، اظهار داشت: با بیاناتی که از مقام معظم رهبری شنیدیم، به اهمیت هرچه بیشتر تبلیغ پی بردیم.

وی افزود: تبلیغ ریشه در تفقه عالم شیعه، اقامه سنت اجتهاد، اقامه تبیین معارف قرآن و اهل بیت(ع) و اقامه معروف دارد، همه این رسالت‌هایی که بر عهده حوزه علمیه است، مقدمه و ابزاری برای مقصد عالی به نام تبلیغ دین می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: رساندن تبلیغ دین به صورت شفاف و واضح از طریق گوش و دل به صورت مستند و مستدل امری ضروری است، به‌ویژه در این برهه از زمان که عصر رسانه و فضای مجازی است، مبلغین باید به گونه‌ای سخن بگویند که بر دل‌های مخاطبین بنشیند و این کار با عمل صالح شدنی است، پس هنر مبلغ این است که بر گوش‌ها و دل‌های مخاطب غالب شود.

وی یکی از اهداف شریعت اسلام را تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: آن چیزی که اهمیت موضوع تبلیغ را در عصر حاضر مضاعف می‌کند، حاکمیت و حکومت اسلامی است، این موضوع یک تسهیلی را ایجاد کرده که همایش‌های اینچنینی برگزار می‌شود، اما همین موضوع یک جهت دیگر پیدا می‌کند و آن این است که دشمنان اسلام را هوشیارتر می‌کند، دشمنانی که با یکدیگر وحدت پیدا می‌کنند تا در مقابل شریعت اسلام قد علم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی یادآور شد: در عصر حاضر با جهش علمی نیز رو به رو هستیم، جامعه شناسان بیان می‌کنند پایه‌های علم هر شش ماه یک بار جهش پیدا می‌کنند و این موضوع می‌طلبد ما همراه نسل جوان پیشروی کنیم، یکی از علل موفقیت شهید مطهری نیز همین موضوع بود.

وی گفت: تبلیغ باید از نظر محتوا، شکل، ساختار و هم از نظر روش تبلیغ متناسب با مقتضیات زمان باشد، مطالبی که مبلغ مطرح می‌کند باید باور پذیر باشد، همچنین مبلغ باید آسان سخن بگوید در واقع باید مقتضیات زمان را درک کند، این مهم است که تحلیل از مقتضیات داشته باشیم، این کار مستلزم مخاطب شناسی دقیق است.

عضو جامعه روحانیت شیراز یادآور شد: مبلغ امروز باید از نظر تفکر و اندیشه و هوشیاری مراقب باشد، اکنون چیزی که قالب بر تفکر شده، اندیشه انسان محوری است، یعنی جلب منافع بدون پاسخگویی به خدا و همنوع برای خود، این حاکمیت الگو در جامعه توسط برخی از هنرمندان و ورزشکاران را مشاهده می‌کنیم، در فتنه پاییز ۱۴۰۱ قالب هنرمندان و سلبریتی‌ها چه کار کردند، طلبه باید بر تفکرات حاکم باشد، چرا که دشمنان اسلام کیان ملی را نشانه گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با لیبرالیسم با روحیه جهادی ممکن است، یعنی همان روحیه‌ای که در دفاع مقدس و خنثی کردن فتنه‌ها و ایام کرونا وجود داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha