پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ رئیس جامعه روحانیت شیراز گفت: اینکه تبلیغ وظیفه اصلی ورثه انبیا بوده در آن حرفی نیست، کسی نمی‌تواند بگوید از تبلیغ مهمتر مسئله‌ای وجود دارد، اگر کسی به حوزه علمیه ورود کرد اما بنای تبلیغ نداشته باشد به معنای بی‌هدف بودن آن شخص است، البته منبر تنها راه تبلیغ نیست برای تبلیغ شعبه‌های مختلفی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب پیش از ظهر امروز در همایش شمیم حسینی و طلائیه داران تبلیغ که در سالن همایش‌های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه مبلغین افتخار لقب مبلغ «رسالت الله» را دارند، اظهار داشت: مشکلات فردی و اجتماعی لازمه میل به کمال و رسیدن به لقا است.

وی سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مبلغین را تمام و کامل دانست و گفت: این خلف صالح امام(ره)، مانند همیشه در هر موقعیت و فرصتی آنچه شرط لازم و کافی است را بیان فرمودند و این حجتی برای همه مبلغین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نباید از اظهار نگرانی رهبر معظم انقلاب در مورد تبلیغ غافل شویم، البته این بدان معنا نیست که در جامعه مبلغین کم هستند یا مبلغین واجد شرایط نیستند، بلکه بدان معنا است که باید توجه بیشتری هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت به موضوع تبلیغ شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه تبلیغ وظیفه اصلی ورثه انبیا بوده در آن حرفی نیست، کسی نمی‌تواند بگوید از تبلیغ مهمتر مسئله‌ای وجود دارد، اگر کسی به حوزه علمیه ورود کرد اما بنای تبلیغ نداشته باشد به معنای بی‌هدف بودن آن شخص است، البته منبر تنها راه تبلیغ نیست برای تبلیغ شعبه‌های مختلفی وجود دارد.

رئیس جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: سبک زندگی و حضور انسان در میان مردم باید به سوی خداوند و هدایت باشد و البته نکته مهم در موضوع تبلیغ موضوع علم و اطلاع و آگاهی به نسبت به شیوه‌های تبلیغ است.

وی مخاطب شناسی را یکی از ابزارهای لازم برای تبلیغ برشمرد و متذکر شد: با همه نمی‌توان یکسان سخن گفت، در هر محفل و مجلسی سخن گفتن یکسان امکان پذیر نیست، باید مخاطب شناس باشیم و در اینکه چگونه و در چه بابی سخن بگوییم مطلبی است که از ابزار تبلیغ است.

آیت الله دستغیب گفت: مبلغین باید ناصح امین باشند، کسی که تبلیغ می‌کند باید امانت دار و خیر خواه مردم باشد، از این جهت که چهره او یک چهره تبلیغ دین و هدایت به سوی رستگاری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha