پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
زاهددوست

حوزه/ خطیب جمعه خورموج با پرداختن به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا اظهار داشت: دیپلماسی موفقیت آمیز دولت انقلابی با سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی، حکایت از فرصت‌های جدّی و دستاوردهای بیشتر برای ایران اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، ضمن تشکر از افرادی که به مردم خدمت می کنند با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در جمهوری اسلامی دلهای مسئولانش به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکافهای عمیق طبقاتی به شدت بیمناک باشد.

خطیب جمعه خورموج افزود: در جمهوری اسلامی غفلت از محرومان به هیچ‌ وجه مورد قبول نیست؛ رفع مشکل مسکن و تأمین سرپناه و همچنین مشکل درمان نیازمندان به ویژه معلولان با توجه به شرایط جسمی آنها باید در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ سالروز تأسیس شورای نگهبان، ابراز داشت: شورای نگهبان جایگاهی بی بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد لذا از همان آغاز تاسیس تاکنون همواره مورد هجمه بی رحمانه دشمن و عناصر ضد انقلاب قرار داشته است. حتی برخی افراد وارد میدان حمله و توهین و تضعیف شورای نگهبان هم شدند تا جایی که امام (ره) هشدار دادند و فرمودند: هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به‌فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است... و به‌ شورای نگهبان تذکر می‌دهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل فرمایید.

امام جمعه خورموج ادامه داد: این نهاد حافظ جمهوریت و اسلامیت و دیده بان نظام است و در هیچ شرایطی نباید تضعیف شده و یا مورد بی مهری واقع شود. بحمدالله شورای نگهبان در برهه‌های مختلف نظام اسلامی در برابر فشارها و هجمه‌های دشمنان ایستاده است و هیچ گاه از وظایف خود کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: اطمینان داریم در این برهه حساس نظام اسلامی هم شورای نگهبان نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس و خبرگان با حساسیت و دقت همیشگی خود عمل خواهد کرد و با قاطعیت جلوی ورود افراد سودجو و منفعت طلب و افراد مسئله دار را در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز با سد مستحکم خود خواد گرفت و با احدی مماشات و ملاحظه کاری نخواهد داشت.

وی با اشاره به دیدار اخیر طلاب و مبلغین با رهبر معظم و دوراندیش انقلاب اسلامی گفت: در این دیدار، دغدغه‌ها و نکات مهمی وانتظاراتی اساسی و هوشمندانه از قشر حوزوی و مبلغین مطرح فرمودند که باید این فرمایشات چراغ راه آینده حوزه و تبلیغ کشور باشد.

حجت الاسلام زاهددوست ادامه داد: انتظار از روحانیت، حوزه‌های علمیه و مبلغین این است که پرتحرک تر و جهادی تر از گذشته در میدان تبلیغ حضور داشته باشند و با هوشمندی، خلاقیت و به کارگیری ابزارهای نوین تبلیغی، جامعه و نسل‌های جدید را هدایت کنند و نگرانی های رهبر معظم انقلاب را در موضوع تبلیغ را به صورت کامل مرتفع نمایند.

وی بیان داشت: قطعا برکات این دیدار شامل همه طلاب و جامعه مبلغین خواهد شد و روحی تازه در کالبد تبلیغ دمیده خواهد شد.

خطیب جمعه خورموج با پرداختن به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا اظهار داشت: دیپلماسی موفقیت آمیز دولت انقلابی با سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی، حکایت از فرصت‌های جدّی و دستاوردهای بیشتر برای ایران اسلامی دارد.

وی بیان کرد: برخلاف تصور عمومی، آفریقا قاره‌ای تماماً فقیر و بی‌پول نیست. برای مثال در سال گذشته، ترکیه فقط به لیبی پنج میلیارد دلار صادرات مستقیم داشته و پول آن را هم به دلار گرفته است. این عدد بیشتر از کل صادرات ایران به قاره اروپا در سال گذشته است. برخی کارشناسان، قرن بیست و یکم را قرن آفریقا می‌نامند چرا که آفریقا از ظرفیت‌های بی‌بدیلی برخوردار است.

خطیب جمعه خورموج ادامه داد: دریای مدیترانه، اقیانوس هند و اطلس، کانال سوئز و تنگه باب‌المندب از نقاط حیاتی آفریقا است و این ظرفیت هاست که آفریقا را به یکی از برجسته‌ترین نقاط اقتصادی جهان تبدیل کرده است. کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه سال‌هاست ارتباط خود را با کشورهای آفریقایی ایجاد کرده اند و می توان گفت یکی از علل عقب‌ماندگی اقتصاد ایران در دهه نود، بی‌توجهی به ظرفیت مهم قاره آفریقا است. امید است ثمره این سفرها همچنان‌که خود رئیس محترم جمهور نیز تأکید دارد در معیشت و سفره مردم دیده شود.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه رفع کمبود امکانات ورزشی مطالبه ورزشکاران شهرستان است و باید این مشکل رفع شود تصریح کرد: فقر امکانات ورزشی در مناطق کم برخوردار و کوتاهی در این زمینه از سوی مسئولان پذیرفتنی نیست در حالی جوانان مرکز شهرستان از کیفیت زمین چمن گله مند هستند که از کوچه‌های محلات این شهرستان می‌تواند ورزشکاران المپیکی شناسایی و پرورش داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha