سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: توجه به نسل جوان اهمیت زیادی دارد و مساجد و هیئت‌ها باید میزبان خوبی برای جوان‌ها باشند، برنامه‌های هیئت‌های عزاداری نیز باید به گونه‌ای باشد که جوانانی که حضور پیدا می‌کنند به انجام اعمال عبادی به ویژه نماز که بهترین عمل است تشویق شوند و نسبت به ترک گناه رغبت پیدا کنند، هیئت‌ها جوانان را شجاع، انقلابی و مجاهد بار بیاورند و حسین و یزید زمان را به آنها بشناساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: بعضی از گناهان اینقدر بزرگ و مهم است که مسلمانی که مرتکب آنها بشود، ممکن است با بی‌ایمانی و کفر از دنیا برود و در نتیجه برای همیشه در جهنم بماند، بنابراین باید نسبت به این گناهان حساسیت ویژه داشته باشیم.

وی افزود: در قرآن در آیات ۶۸ و ۶۹ سوره فرقان، گناه بزرگ زنا در کنار شرک و قتل بی‌گناه قرار داده شده و می‌فرماید کسانی که مرتکب این گناهان بشوند برای همیشه در جهنم ماندگار خواهند شد، مگر اینکه توبه کنند و از این گناه پاک شوند.

امام جمعه عالیشهر افزود: گناه رابطه نامشروع اینقدر بزرگ است که در آیه ۳۲ سوره اسراء می‌فرماید، نه تنها مرتکب این گناه هرگز نشوید، بلکه نزدیک آن هم نشوید، یعنی کارهایی که شما را به این عمل نزدیک می‌کند هم حرام است و نباید مرتکب شوید، مثل نگاه به نامحرم و تنها شدن با نامحرم و دست دادن با نامحرم و حتی با صدای نازک و تحریک آمیز هم نباید با نامحرم صحبت کنید.

وی ادامه داد: خداوند حجاب و پوشش را واجب کرده برای اینکه جامعه بتواند خود را از ارتکاب گناه بزرگ زنا مصون و محفوظ بدارد و جریمه‌ای سنگین برای زناکار مشخص نموده که بازدارنده باشد، اگر زنا ثابت شود در چندین مورد حکم اعدام برای اشخاصی که مرتکب شده‌اند اجرا می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد با اشاره به دیدار حوزویان با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در دیدار مقام معظم رهبری با تعدادی از مبلغان و طلاب کشور، ایشان نکات مهمی را متذکر شدند و تأکید داشتند که تبلیغ دین در درجه اول اهمیت در حوزه‌ها باید قرار بگیرد، چون اگر تبلیغ دین نباشد مردم دیندار نمی‌شوند و نمی‌توانند نظام را حفظ کنند.

امام جمعه عالیشهر، تصریح کرد: توجه به نسل جوان اهمیت زیادی دارد و مساجد و هیئت‌ها باید میزبان خوبی برای جوان‌ها باشند، برنامه‌های هیئت‌های عزاداری نیز باید به گونه‌ای باشد که جوانانی که حضور پیدا می‌کنند به انجام اعمال عبادی به ویژه نماز که بهترین عمل است تشویق شوند و نسبت به ترک گناه رغبت پیدا کنند، هیئت‌ها جوانان را شجاع، انقلابی و مجاهد بار بیاورند و حسین و یزید زمان را به آنها بشناساند.

حجت‌الاسلام حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز توجه جوانان ما نسبت به دین از اول انقلاب بیشتر است، نمونه‌های آن نیز تجمع میلیونی در مراسمات مذهبی که آخرین آن عید غدیر بود می‌باشد، اما دشمن سیاه‌نمایی می‌کند که گرایش مردم و جوانان نسبت به دین و انقلاب کمرنگ شده است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا، گفت: سفر رئیس جمهور به آفریقا و سه کشور مهم این قاره اهمیت زیادی دارد که ان‌شاءالله نتایج شیرین آن در آینده شامل حال مردم ایران خواهد شد.

وی یادآور شد: قاره آفریقا برجسته‌ترین نقطه دنیا به لحاظ دارا بودن ظرفیت بالای اقتصادی، سیاسی و تجاری است که ۳۰ درصد ذخایر معدنی جهان را در خود جای داده و رتبه نخست طلا و الماس جهان را داراست.

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد ابراز کرد: از علل رکود اقتصادی ایران در یک دهه گذشته بی‌توجهی به ظرفیت مهم آفریقا بود که امیدواریم با رویکرد دولت سیزدهم این مشکلات جبران شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha