دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ سخنرانی آیت الله شب زنده دار در جمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی آذربایجان شرقی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: فقها در حفاظت از اسلام نقش بی‌بدیلی دارند و به یمن تلاش‌های این افراد امروز پرچم اسلام سرافراز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مهدی شب‌زنده‌دار عصر شنبه در آئین پیش همایش مرجع مجاهد که به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال فقیه اهل بیت(ع) و مرجع مبارز آیت الله العظمی حاج سید عبدالله شیرازی در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: علم نقش بسیاری در عروج انسان دارد.

وی از نقش فقه و فقاهت در پیاده‌سازی احکام اسلام یاد کرد و گفت: برای بهره‌مندی کامل نیازمند علم هستیم و تا زمانی که علم لازم را نداشته باشیم نمی‌توانیم بهره‌مند شویم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه رسیدن انسان به درجات عالی مرهون علم است، مطرح کرد: این علم، تجلی‌گر معرفت باری تعالی است و صفات و معارف الهی را دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: فردی که این ظرفیت و آمادگی کسب چنین علمی را داشته باشد قطعا به تعالی خواهد رسید.

آیت الله شب‌زنده‌دار با بیان اینکه بقای اسلام به دست فقها است، عنوان کرد: فقها در حفاظت از اسلام نقش بی‌بدیلی دارند و به یمن تلاش‌های این افراد امروز پرچم اسلام سرافراز است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله شیرازی اراده راسخی داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان اگر موضوعی را خلاف دین و شرع می‌دانستند، ملاحظه‌ای برای مقابله با آن نمی‌دیدند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: دشمن‌شناسی، بصیرت‌های خاص، کرامت، اخلاص و ... ازجمله ویژگی‌های بارز آیت الله شیرازی بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha