دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عضو شورای شهر شیراز محمدیان

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز از آمادگی حدود ۷ هزار هیئت مذهبی فارس به منظور برگزاری باشکوه عزاداری محرم خبر داد.

رضا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز با اشاره به فعالیت های هیئات مذهبی فارس در ایام محرم از آمادگی حدود ۷ هزار هیئت مذهبی فارس به منظور برگزاری باشکوه عزاداری محرم خبرداد.

وی در ادامه به هجمه های دشمنان علیه اصول اعتقادی خانواده و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: در جلسات عزاداری ماه محرم باید به تبیین مسائل اخلاقی، فرهنگی، عقیدتی و جایگاه رفیع خانواده تاکید ویژه ای صورت گیرد.

محمدیان با بیان اینکه شعار هماهنگ هیئت های مذهبی سطح کشور امسال شعار «ما در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» است، تصریح کرد: این شعار می‌تواند با جمله تکمیلی «مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم» همراه شود.

وی حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه تلخ تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) لازم است که هیئت‌های مذهبی همکاری کامل با نیروهای انتظامی و امنیتی داشته باشند و گزارش و اعلام هرگونه اقدام و اتفاق مشکوک و خصوصاً ورود افراد هنجارشکن و یا شبهه‌دار به دستگاه‌های مسئول را انجام دهند. همچنین رعایت مسائل ترافیکی و ساعت شروع و اتمام برنامه‌ها (سقف اتمام ساعت جلسات ساعت ۱۲ شب است) و همکاری با پلیس راهور از سوی هیئت‌های مذهبی ضروری است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس متذکر شد: دقت در عدم دریافت نذورات آماده از افراد مشکوک و حضور چنین افرادی در بین مردم شرکت‌کننده از سوی مسئولان هیئت‌های مذهبی ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: دقت سخنرانان و مداحان به تبیین جایگاه اعتقادی دین مبین اسلام و فرهنگ غنی شیعه و تأکید بر انجام واجبات و همچنین لزوم توجه به مسائل فرهنگی و تبیین جایگاه خانواده و زن در اسلام و عدم ورود به مسائل انحرافی و سیاسی ضرورت دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha