شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام سید ابراهیم موسوی امام جمعه آوج

امام جمعه آوج قزوین بیان کرد: آوج بیمارستان ندارد و طبق قانون دانشگاه علوم پزشکی باید در زمان تقسیم پزشکان متخصص برای این شهرستان نیز سهمیه ای در نظر بگیرد. هر چند دیدگاه استاندار نه تنها برای این موضوع بلکه برای سایر طرح‌ها و پروژه‌ها نیز مثبت نمی‌باشد و تنها صحبتش عدم توجیه اقتصادی است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم موسوی امام جمعه آوج در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه آوج با مرکز استان و یا نزدیکترین مرکز بیمارستانی ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد، گفت: در سال ۱۳۷۶ بنا بود بیمارستانی در آوج احداث شود و در این راستا ۶ هکتار از اراضی کشاورزی مردم نیز به این بیمارستان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در زلزله سال ۸۱، خیری با کمک وزارت امور خارجه، ۲۵۸ میلیون تومان را برای احداث بیمارستان ۲۴ تا ۳۴ تختخوابی در این منطقه اهدا کرد و مقداری کار در آن زمان انجام شد، اما متاسفانه مابقی پول به استانداری تحویل داده شد و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

امام جمعه آوج قزوین اظهار کرد: از یک سال و نیم گذشته پیگیر احداث بیمارستان در این منطقه هستیم، اما مسئولان در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام کردند که این بیمارستان مجوز ساخت ندارد. با پیگیری از طریق وزارت بهداشت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و... از کمیسیون ۲۰ مجوز احداث را دریافت کردیم، اما متأسفانه نگاه مدیران استانی به ویژه استاندار به این پروژه مثبت نیست، این در حالی است که این پروژه برای احداث به هیچ گونه اعتبار دولتی نیاز ندارد و خیرین پای کار هستند و هزینه های لازم برای ساخت را پرداخت می کنند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: نظر و دیدگاه استاندار بر این است که احداث بیمارستان در این منطقه صرفه اقتصادی ندارد و پزشک متخصص حضور پیدا نمی کند، در حالی که این شهرستان بیمارستان ندارد و طبق قانون دانشگاه علوم پزشکی باید در زمان تقسیم پزشکان متخصص برای این شهرستان نیز سهمیه ای در نظر بگیرد. هر چند دیدگاه استاندار نه تنها برای این موضوع بلکه برای سایر طرح‌ها و پروژه‌ها نیز مثبت نمی‌باشد و تنها صحبتش عدم توجیه اقتصادی برای تمامی پروژه ها است و همین امر باعث شده تا مشکلات زیادی ایجاد شود.

امام جمعه آوج در پایان عنوان کرد: در صورت تغییر نگرش مدیران به شهرستان می‌توان اقدامات بسیار موثر و کارگشایی در جهت توسعه این شهرستان انجام داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۱ IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    0 0
    بجای بیمارستان اورژانس قوی ایجاد کنید صرفا ساختمانی باچندین اتاق و تخت که نمیشود بیمارستان